Historyku, gdzie jesteś? Czeka na Ciebie program stypendialny SE

 

Wychowanie dobrych obywateli to gra o najwyższą stawkę. Właśnie dlatego po raz drugi otwieramy nasz program dla absolwentów i absolwentek historii. Dzięki stypendium dla historyków możesz zdobyć uprawnienia nauczycielskie, a także rozwinąć swoje kompetencje dydaktyczne.

TRWA NABÓR NA ROK 2020/2021!

W ramach programu stypendialnego Szkoła Edukacji oferuje kandydatom bezpłatne dzienne studia podyplomowe. Trwają one rok i kończą się one uzyskaniem dyplomu Uniwersytetu Warszawskiego i uprawnień nauczycielskich. Studenci mogą także ubiegać się o stypendium i bezpłatny akademik. Absolwenci otrzymują gwarantowaną propozycję pracy w zawodzie nauczyciela oraz indywidualne 2-letnie wsparcie po zakończeniu nauki. 

Do kogo skierowane są studia?

Zapraszamy na nie magistrów historii (choć jeśli jesteś jeszcze przed obroną, także możesz wziąć udział w rekrutacji) oraz nauczycieli tego przedmiotu ze stażem pracy do 10 lat. 

Szczegóły dotyczące rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Studia w Szkole Edukacji dają profesjonalne przygotowanie pedagogiczne, dydaktyczne i psychologiczne, a także rozwijają zdolności liderskie i twórcze. Nauka trwa 10 miesięcy – rozpoczyna się w trzecim tygodniu sierpnia, a kończy w przedostatnim tygodniu czerwca. Integralną częścią programu nauczania są codzienne praktyki w szkołach oraz wyjazdy edukacyjne w całości finansowane przez Szkołę Edukacji. 

Stypendium dla historyków

Ze względu na dzienny tryb studiów, studenci mogą otrzymać wsparcie finansowe w wysokości do 2 tys. zł miesięcznie. Dodatkowo osoby spoza Warszawy mają zapewnione bezpłatne zakwaterowanie w jednoosobowym pokoju w akademiku UW. Więcej o zasadach przyznawania stypendiów TUTAJ

W roku akademickim 2019/2020 stypendium otrzymało 100% naszych studentów.

Absolwenci SE po ukończeniu studiów otrzymują uprawnienia do nauczania historii i wiedzy o społeczeństwie. Jako nauczyciele są także objęci 2-letnim programem wsparcia i mogą na każdym kroku skorzystać z pomocy posttutorów.

Przed nauczycielami historii stoją obecnie dwie zagadki. Pierwsza z nich to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób wychować dobrego obywatela i co to w ogóle znaczy? To gra o najwyższą stawkę. Mamy oczywiście programy minimum, które jednak nikogo nie kręcą: dobry obywatel sprząta po swoim psie i płaci podatki. Ale pojawiają się także zupełnie inne ideały, na przykład ten sformułowany przez Marię Ossowską: dobry obywatel ma poczucie humoru i jest autoironiczny. Pomiędzy tymi dwoma biegunami możemy odkryć takie obywatelstwo, którego powinniśmy uczyć w szkołach. Jak to zrobić? Oto jest pytanie. Druga zagadka to kwestia aktualizowania treści historycznych. Konsekwencje polityczne pokoju westfalskiego czy życie gospodarcze w okresie rozbicia dzielnicowego to tematy, które cieszą tylko zapalonych hobbystów. Większość uczniów jednak się do nich nie zalicza. Musimy więc zadać sobie pytanie, jak nadać tym zagadnieniom znaczenie tu i teraz. Kto rozwiąże tę zagadkę, uratuje historię. – Aleksander Pawlicki, historyk i wykładowca w Szkole Edukacji. 

Prowadzimy także bezpłatne dzienne studia podyplomowe na trzech innych ścieżkach nauczycielskich:

  • biologia z przyrodą
  • matematyka
  • język polski