Nowe technologie stały się nieodzownym elementem edukacji. Jak wprowadzać dzieci w ich świat? Jak  wykorzystywać e-platformy i cyfrowe narzędzia aby rozwijać, a nie szkodzić? O tym będziemy rozmawiać podczas konferencji „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka”  11-12 czerwca 2019 r.

Tematem przewodnim VU’19 są Labirynty cyfrowości. Hasło konferencji odzwierciedla rzeczywistość, w której wszechobecność technologii cyfrowych wpływa na nasze życie codzienne, determinuje zmiany i rodzi wiele pytań, także etycznych i wychowawczych. Skupi się na nich nasz wykładowca Aleksander Pawlicki w wystąpieniu zatytułowanym „Kształtowanie charakterów w epoce cyfrowej”. Warto także zwrócić uwagę na sesje dotyczące wykorzystania aplikacji mobilnych w edukacji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz humanistycznych –   Szkoła Edukacji jest ich partnerem merytorycznym. Ramowy program konferencji dostępny jest TUTAJ.

To coroczne wydarzenie skupia czołowych specjalistów z dziedziny e-learningu, cyfrowej dydaktyki, nowych narzędzi i technologii dla edukacji. Organizowane jest cyklicznie przez cztery wiodące warszawskie uczelnie: Uniwersytet Warszawski, Politechnikę Warszawską, Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych oraz Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego. Gospodarzem tegorocznej konferencji Uniwersytet Wirtualny VU’19 jest Uniwersytet Warszawski reprezentowany przez Centrum Kompetencji Cyfrowych (CKC UW), z którym współpracuje Szkoła Edukacji.

Konferencja jest skierowana do wszystkich osób związanych z szeroko rozumianym kształceniem, które interesuje rozwój edukacji w dobie wszechobecnego Internetu i urządzeń mobilnych, m.in. do do środowiska akademickiego związanego z dydaktyką, nauczycieli, edukatorów, doktorantów i studentów.