Otwarte seminaria lekturowe – zaproszenie na czwartkowe popołudnia!

Nie możemy zmienić list lektur szkolnych, przeczytajmy je więc na nowo, od nowa. Poszukajmy odmiennych, niż najczęściej stosowane, sposobów myślenia-uczenia o nich w klasach. Spójrzmy, co kryje się w tekstach.

Seminarium interpretacyjne adresowane jest przede wszystkim do nauczycielek i nauczycieli języka polskiego ze wszystkich typów szkół, w tym do obecnych studentów i absolwentów Szkoły Edukacji.

Niech reinterpretacja części kanonu będzie naszym podarunkiem dla uczniów!

Seminaria odbywają się w wybrane czwartkowe popołudnia w godz. 16:30-18:30.

Harmonogram:

7 marca – „Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego

28 marca – „Syzyfowe prace” S. Żeromskiego

Wkrótce ogłosimy plan seminariów na kwiecień i maj. 

W semestrze jesienno-zimowym omawialiśmy już Latarnika H. Sienkiewicza, Dżumę A. Camusa, Chłopców z Placu Broni F. Molnara, Profesora Andrewsa w Warszawie O. Tokarczuk i Quo vadis H. Sienkiewicza.

Przed każdym spotkaniem przeczytaj książkę ponownie, zabierz ją ze sobą i przyjdź do nas – czekamy i zapraszamy!

Zapraszamy także na drugi cykl spotkań o interpretacji literatury (a czasem też innych sztuk) – Otwarte Seminarium Nowohumanistyczne, podczas którego dyskutujemy z zaproszonymi gośćmi o tym, jak wybrane najnowsze teorie oraz praktyki czytania tekstów i rozumienia człowieka, zwierząt, przyrody, przedmiotów, społeczeństw i kultur mogą być obecne w szkole.

  • 14 marca o postmodernizmie opowie prof. Anną Burzyńską
  • 23 maja z dr Krystyną Mazur porozmawiamy o badaniach queer

Koordynatorką spotkań seminaryjnych jest Agata Patalas: a.patalas@szkolaedukacji.pl

 

Zespół Polonistów Szkoły Edukacji PAFW i UW