Jak uczymy studentów pracy z młodzieżą? Jakie narzędzia dydaktyczne dajemy im, by nie tylko skutecznie realizowali podstawę programową, ale też inspirowali uczniów?  Między innymi o tym rozmawialiśmy z przedstawicielami Rady Dyrektorów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Szkołę Edukacji odwiedzili: prof. Anna Fornalczyk oraz dr Krzysztof Pawłowski, którzy razem z kadrą i studentami odwiedzili Szkołę Podstawową nr 3 Przymierza Rodzin im. bł. ks. Popiełuszki. Mieli tam okazję spotkać się z dyrektorką placówki Mirosławą Galas-Piasecką, a także zobaczyć lekcję matematyki prowadzoną w 4 klasie przez naszą absolwentkę Małgorzatę Ładzińską. Podczas zajęć dzieci w atmosferze dyskusji uczyły się, jak porównywać ułamki dziesiętne, a posłużyła temu… popularna gra w wojnę.

Delegacja Rady Dyrektorów wzięła też udział w zajęciach dydaktycznych w Szkole Edukacji. Prof. Anna Fornalczyk uczestniczyła w zajęciach z dydaktyki języka polskiego prowadzonych przez Kingę Białek. Tematem zajęć były fake newsy, czyli coraz powszechniejsze fałszywe wiadomości, publikowana w mediach po to, by wprowadzić innych w błąd i wywołać określone reakcje. Studenci przyjrzeli się metodom weryfikacji informacji w internecie. Nie zabrakło też dyskusji o metodach pracy na lekcjach języka polskiego z tekstem opublikowanym w sieci.

Dr Krzysztof Pawłowski przyglądał się z kolei zajęciom z dydaktyki matematyki pod okiem Marcina Karpińskiego. Przyszli nauczyciele zajmowali się pojęciem kątów w matematyce. Studentki odwoływały się do przykładów i problemów metodycznych przyniesionych ze szkół praktyk a także dzieliły się własnymi pomysłami na ćwiczenia.