Seminarium o badaniach edukacyjnych

9 i 10 maja na Uniwersytecie Warszawskim odbędzie się Annual Joint Seminar on Educational Research (AJSER). To pierwsze seminarium dotyczące badań edukacyjnych, podczas którego wyniki swoich badań zaprezentują eksperci z UW oraz Indiana University.

Podczas seminarium uczestnicy rozmawiać będą m.in. o tym, jakie wsparcie potrzebne jest początkującym nauczycielom, kto decyduje się w Polsce na wykonywanie tego zawodu (fakty i mity), dlaczego uczniowie rezygnują z edukacji, czy specjalne programy nauczania dla uczniów z niepełnosprawnościami są efektywne?

W seminarium udział weźmie ponad 50 ekspertów zajmujących się tematyką edukacyjną. Szkołę Edukacji podczas konferencji reprezentować będą Magdalena Radwan-Röhrenschef, Maria Samborska, Kinga Białek i Magdalena Swat-Pawlicka.

Sympozjum rozpocznie się 9 maja o godz. 9.15 w Sali Senatu Pałacu Kazimierzowskiego (kampus główny UW, Krakowskie Przedmieście 26/28).

Program seminarium i abstrakty >>

Magdalena Radwan-Röhrenschef, prezes Fundacji Dobrej Edukacji, opowie o badaniach dotyczących potrzeb początkujących nauczycieli i kształceniu nuuczycieli. O tym, że warto na lekcjach matematyki prowadzić dyskusje, przekonywać będzie Maria Samborska, która w Szkole Edukacji wykłada dydaktykę matematyki.

Kinga Białek i Magdalena Swat-Pawlicka, odpowiedzialne w Szkole Edukacji za kształcenie polonistów, sprawdziły, w jakim stopniu podręczniki pomagają uczniom w nauce argumentacji.  Czy teksty nieliterackie wykorzystywane w podręcznikach są wyzwaniem dla uczniów? Jakie zadania wykonują uczniowie, aby nauczyć się argumentacji? Czy są one skuteczne? Zaprezentują też dobre praktyki w nauczaniu umiejętności argumentacyjnych.

Organizatorami AJSER są: Uniwersytet Warszawski, Indiana University, Szkoła Edukacji oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.