Zdalna lekcja historii w czasach zarazy. Webinar dla nauczycieli

Lekcja historii dla 30 uczniów jest nie lada wyzwaniem. To, co działa w klasie, niekoniecznie sprawdzi się online. Jak zaprojektować inspirujące zajęcia z historii i wos? O tym opowiadał nasz wykładowca Aleksander Pawlicki podczas bezpłatnego webinaru dla nauczycieli.

Podczas 1,5-godzinnego interaktywnego spotkania uczestnicy zastanowili się między innymi:
– o co zadbać przy wyborze i tworzeniu zadań
– po jakie narzędzia sięgnąć, by przeprowadzić merytoryczną dyskusję online
– jak oceniać i jak wprowadzać ocenę koleżeńską
– jakie tematy wybrać, by uczniowie wynieśli coś jako obywatele z czasu epidemii.

Jeśli chcesz obejrzeć webinar, nic straconego! Zobacz go tutaj:

Aleksander Pawlicki – wykładowca Szkoły Edukacji, nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii i retoryki. Jest także autorem programu historii i społeczeństwa dla szkoły podstawowej oraz towarzyszących mu podręczników „Był sobie człowiek” oraz współautorem podręcznika do wiedzy o społeczeństwie w liceum. Był również ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej – współautorem podstawy programowej z 2008 r. i współpracownikiem programu PISA Polska. Pomysłodawca i współorganizator Warszawskiego Konkursu Debat Oksfordzkich oraz Warszawskiej Ligi Debatanckiej. W 2003 r. wyróżniony w konkursie „Najlepszy Nauczyciel Warszawy”.

Zdalna lekcja historii i nie tylko. Webinary Szkoły Edukacji

Po wprowadzeniu zdalnych zajęć przygotowaliśmy także inne ogólnodostępne webinary dla nauczycieli, poświęcone zagadnieniom dydaktycznym i psychologicznym. Wykładowczynie przedmiotów komunikacyjnych i psychologicznych Magdalena Śniegulska i Magdalena Jurewicz rozmawiały o tym, jak w obecnej sytuacji nauczyciel może zadbać o relacje z uczniami, rodzicami, a przede wszystkim – o swój dobrostan. Zobacz TUTAJ.

Dydaktyk matematyki Marcin Karpiński pokazał natomiast bezpłatną platformę Desmos, która zdecydowanie ułatwia prowadzenie zajęć z przedmiotów ścisłych. Zobacz TUTAJ.