Z okazji Świąt i Nowego Roku życzymy Wam, byście byli razem: w rozmowie, w zabawie, we wspólnie spędzonych chwilach. Niech będzie to czas prawdziwego wsłuchania się w siebie i w najbliższych.

Dla Szkoły Edukacji 2018 rok był niezwykle pracowity, ale i pełen satysfakcjonujących momentów. Wypuściliśmy spod naszych skrzydeł drugi rocznik absolwentów, a przyjęliśmy kolejny – przyszli matematycy i poloniści od kilku miesięcy uczą się z nami, jak być nauczycielami, którzy inspirują uczniów i wydobywają z nich to, co najlepsze. Wierzymy, że w ten sposób, krok po kroku, naprawdę zmieniamy polską edukację!

W świąteczno-noworocznym okresie nieco zwalniamy i skupiamy się na najbliższych. Postanowiliśmy, że choć na chwilę odłożymy komputery i smartfony i więcej czasu poświęcimy naszym dzieciom, rodzeństwu, rodzicom, dziadkom, wujkom, ciotkom, kuzynkom i kuzynom oraz przyjaciołom. A cóż może być przyjemniejszego, niż wspólna zabawa, która nie tylko budzi ducha rywalizacji, ale też pobudza myślenie i wyobraźnię?

Zapytaliśmy naszych wykładowców Kingę Białek i Marcina Karpińskiego o gry, które poleciliby na zimowe wieczory. Okazuje się, że w ich rodzinach króluje klasyka: kalambury i świnka.

 

Prosty przepis na świnkę

Składniki:

  • 2 kostki do gry
  • długopis
  • kartka
  • co najmniej 2 graczy
  • prosta arytmetyka
  • szczypta żyłki do hazardu

Gracze rzucają dwiema kostkami do gry. Gracz w swojej kolejce rzuca tyle razy, ile chce i sumuje wszystkie otrzymane punkty. Rzuty może przerwać i wtedy cała suma zapisuje mu się na konto. Musi jednak postępować rozważnie, bo:

1.Jeśli w jego rzucie pojawią się na obu kostkach jedynki, to traci wszystkie punkty uzyskane dotąd w grze (w tej kolejce i wszystkich poprzednich).

2.Jeśli jedynka pojawi się tylko na jednej kostce, to do jego konta nic się w tej kolejce nie dopisuje, a rzuty rozpoczyna drugi z graczy.

Wygrywa ten gracz, który pierwszy zdobędzie 100 punktów.

 

Przepis na pyszne kalambury

Składniki:

  • długopis
  • kartka
  • co najmniej 4 graczy
  • wyobraźnia
  • garść aktorskich umiejętności

Uczestnicy dzielą się na dwie lub więcej drużyn, przy czym każda musi liczyć co najmniej po 2 osoby. W każdej kolejce każda drużyna odgaduje hasło przedstawiane przez jednego z członków drużyny. Hasło to jest zadawane przez drużynę przeciwną, może nim być np. tytuł książki czy filmu lub przysłowie. Zgadujący mają 2 minuty na odgadnięcie hasła, a podczas pokazywania nie wolno używać słów ani wydawać innych dźwięków. Wygrywa drużyna, która odgadnie więcej haseł.

 

Szkoła Edukacji PAFW i UW życzy wszystkim znakomitej zabawy w gronie rodziny i przyjaciół!