DOSKONALENIE ZAWODOWE

Chcesz rozwijać swoje umiejętności nauczycielskie i kompetencje wychowawcze? Szukasz szkolenia dla rady pedagogicznej w swojej szkole? Jeśli tak, jesteś w dobrym miejscu! Zapraszamy na autorskie kursy doskonalące dla nauczycieli oraz warsztaty dla rad pedagogicznych, organizowane przez Fundację Dobrej Edukacji w ramach programu Szkoły Edukacji PAFW i UW.

KURSY DOSKONALĄCE DLA NAUCZYCIELI

Kursy doskonalące w Szkole Edukacji skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami. Kursy odbywają się zarówno w formule ONLINE, jak i stacjonarnie i hybrydowo. 

KURSY DLA NAUCZYCIELI W SZKOLE EDUKACJI. DLACZEGO WARTO?

  • Prowadzący z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym
  • Sprawdzone w praktyce metody, a także narzędzia edukacyjne
  • Doświadczenie w nauczaniu online
  • Odpowiedzi na konkretne, przedmiotowe wyzwania dydaktyczne

W naszej ofercie znajdują się kursy online i stacjonarne. Kursy online zawsze odbywają się w czasie rzeczywistym. Z nami możesz sobie przypomnieć, jak czerpać radość z uczenia (się)!

11100 pomysłów na relacje z uczniami ONLINE

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji

na temat kursów, skontaktuj się z Małgorzatą Siłką

Opinie kursantów

“Zdecydowałam się na ten kurs w ostatniej chwili. Wcześniej trafiłam na Seminarium Lekturowe w Szkole Edukacji, które było dla mnie prawdziwym olśnieniem. Co ważne, na kursie nie ma uniwersyteckiego zadęcia, wszyscy mają bezpośredni kontakt, a wykładowcy bardzo wiele z siebie dają. Dzięki temu, a przede wszystkim dzięki poznanym tu narzędziom, które wprowadzam w klasie, moi uczniowie o wiele lepiej radzą sobie z interpretacją.”

– Marta Karkocha, nauczycielka j. polskiego w Szkole Edulab w Starych Babicach

NOWOCZESNA DYDAKTYKA. BEZPŁATNE KSIĄŻKI DLA NAUCZYCIELI

Szkoła Edukacji nie tylko prowadzi bezpłatne dzienne studia podyplomowe oraz kursy doskonalące dla nauczycieli. Publikujemy także książki na temat dydaktyki, które całkowicie za darmo udostępniamy w formie e-booków.

11ikona_czerwona strzałka

CZYTANIE TEKSTÓW ARGUMENTACYJNYCH. TEORIA I PRAKTYKA

Jak sięgać po teksty argumentacyjne na lekcjach języka polskiego? Na to pytanie odpowiada wykładowczyni dydaktyki języka polskiego Kinga Białek. Książka „Czytanie tekstów argumentacyjnych w szkole. Teoria i praktyka” to propozycja dla polonistów, którym leży na sercu rozwijanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Po jakie teksty sięgać? A także gdzie ich szukać i jak analizować na lekcjach? Tego dowiecie się, ściągając bezpłatnie e-book.

doskonalenie zawodowe_ksiażka1
Kształcenie nauczycieli wyzwanie i zaangażowanie_okładka książki

KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI. WYZWANIE I ZAANGAŻOWANIE

Jak powinno wyglądać profesjonalne kształcenie nauczycieli? Na czym polega formowanie refleksyjnego podejścia u pedagoga? Czy każdego można nauczyć matematyki czy pisania dobrych tekstów? Odpowiedzi na te oraz wiele innych edukacyjnych pytań znajdziecie w monografii pod redakcją dyrektorki Szkoły Edukacji prof. Jolanty Sujeckiej-Zając i prof. Witolda Bobińskiego.

Książka mówi o bardzo konkretnych wyzwaniach dydaktycznych i wychowawczych stojących przed nauczycielami przedmiotów takich jak języka polskiego i matematyki. Mówi między innymi o problemach komunikacyjnych, pożytkach z modelowania, planowaniu lekcji, a także wykorzystywaniu uczniowskich błędów. Autorami tekstów są wykładowcy na co dzień prowadzący w Szkole Edukacji zajęcia psychologiczno-komunikacyjno-społeczne oraz dydaktyki przedmiotowe w ramach ścieżki matematycznej i polonistycznej.

PORTFOLIO NAUCZYCIELSKIE

Portfolio jako narzędzie uczenia się i ewaluacji jest wciąż mało obecne w polskiej praktyce akademickiej. Tymczasem w coraz większej liczbie ośrodków zajmujących się edukacją wyższą poszukuje się nowych metod kształcenia i oceniania, stawiających na samodzielność, ustawiczny rozwój i autorefleksję. 

W Szkole Edukacji od samego początku to właśnie portfolio stanowi pracę dyplomową, a także – a może przede wszystkim – najważniejszy zbiór zbiór dowodów nauczycielskiego rozwoju, zapis doświadczeń i refleksji na temat własnej edukacji. W tej publikacji prof. Grażyna Czetwertyńska i dr Kinga Białek pokazują, jak metoda portfolio ewoluowała na przestrzeni ośmiu lat, jak jest realizowana w praktyce i w jaki sposób można z niej korzystać w kształceniu studentów, niezależnie od ich specjalności. 

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji

Program studiów został przygotowany we współpracy z Teachers College, Columbia University

11Teachers College Columbia University

Doskonalenie zawodowe dla nauczycieli

Doskonalenie zawodowe nauczycieli i inne kursy

czytaj więcej