Myśląca Klasa
Myśląca Klasa jest innowacyjną metodą prowadzenia zajęć, opracowaną przez kanadyjskiego eksperta edukacji matematycznej, prof. Petera Liljedahla. W Szkole Edukacji badamy ją i rozwijamy tak, by mogła służyć nauczycielom wielu przedmiotów także w Polsce.
Metoda Myślącej Klasy to zestaw drobnych zmiany w sposobie prowadzenia lekcji, które mogą w rewolucyjny sposób zmienić klasową rzeczywistość i pobudzić aktywność i kreatywność uczniów. Opiera się na prostym założeniu: dzieciom w klasie nie chce się myśleć, więc w większości tego nie robią. Dydaktycy Szkoły Edukacji, przeszkoleni przez prof. Liljedahla, prowadzą warsztaty wprowadzające tę metodę zarówno na lekcjach matematyki, jak i na innych przedmiotach – np. na języku polskim czy biologii.
Zespół Petera Liljedahla wyróżnił 14 elementów, które realnie wpływają na budowanie klasy myślącej matematycznie. Mogą jednak także doskonale się sprawdzić także na innych przedmiotach.
Profesor uniwersytetu w Vancouver wyjaśnia, że istnieją trzy rodzaje pytań:
„Badania, które nie przekładają się na praktykę, nie mają racji bytu. Powinniśmy tworzyć nie teorie edukacji, ale teorie dla edukacji” – dr Peter Liljedahl
Napisz do nas na adres: myslaca.klasa@szkolaedukacji.
Zobacz, jak pracujemy z metodą Myślącej Klasy w Szkole Edukacji PAFW i UW. Poznaj zadania na lekcje i weź udział w organizowanych przez nas warsztatach.
CZYTAJ TAKŻE