Myśląca Klasa – książka Petera Liljedahla już po polsku!

Myśląca Klasa – książka Petera Liljedahla już po polsku!

Dr Peter Liljedahl wielokrotnie był gościem Szkoły Edukacji i prowadził warsztaty dla naszej społeczności. Nic dziwnego, że staliśmy się niekwestionowanym centrum rozwijania metody Myślącej Klasy w Polsce! Teraz przyszedł czas na kolejny etap: właśnie wydaliśmy po polsku książkę Petera, "Budowanie Myślących Klas na lekcjach matematyki".

Myśląca Klasa to stworzony przez kanadyjskiego eksperta w dziedzinie edukacji matematycznej Petera Liljedahla sposób organizacji nauczania, maksymalizujący zaangażowanie uczniów w myślenie. Na metodę składa się 14 różnych – często bardzo prostych – praktyk. Teraz możecie je poznać dzięki wydanej przez Szkołę Edukacji PAFW i UW książce.

MYŚLĄCA KLASA PO POLSKU

Książka “Budowanie Myślących Klas na lekcjach matematyki” to szczegółowy przewodnik po metodzie “Myślącej Klasy”. Odpowiada na pytania, jak i w jakim celu wdrażać każdą z 14 praktyk. Przedstawia również najczęstsze obawy i pytania zadawane przez nauczycieli. Autor przedstawia też propozycję kolejności wdrażania i rozwijania wspomnianych praktyk rozłożoną na cały rok szkolny. Choć skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli matematyki, to wiele inspiracji mogą w niej znaleźć także osoby uczące innych przedmiotów. Sporo z prezentowanych praktyk ma bowiem uniwersalny charakter i da się łatwo zaimplementować także w pozostałych szkolnych dyscyplinach. 

Książka o Myślącej Klasie w polskim tłumaczeniu nie będzie dostępna w sprzedaży. Można ją jednak zdobyć bezpłatnie podczas wydarzeń organizowanych przez Szkołę Edukacji. Zaplanowane są także akcje promocyjne, takie jak webinaria i współpraca z nauczycielami w mediach społecznościowych. Warto zatem obserwować nasz profil na Facebooku

KSIĄŻKA MYŚLĄCA KLASA DRA PETERA LILJEDAHLA

Dr Peter Liljedahl zajmuje się edukacją matematyczną. Jest profesorem nadzwyczajnym na Wydziale Edukacji oraz członkiem Wydziału Matematyki Uniwersytetu Simona Frasera w Vancouver w Kanadzie. Prowadzi tam działalność naukową oraz dydaktyczną.

Jest autorem lub współautorem 9 książek, 26 rozdziałów w książkach, 27 artykułów w czasopismach i ponad 50 artykułów konferencyjnych, a także redaktorem lub współredaktorem czasopism związanych z edukacją matematyczną. Jest również laureatem prestiżowych nagród za wkład w rozwój edukacji publicznej oraz za innowacje w edukacji matematycznej. Doradza szkołom, okręgom szkolnymi i ministerstwom edukacji w kwestiach metod nauczania, rozwijania kompetencji matematycznych oraz oceniania.

Dr Liljedahl jest blisko związany z rzeczywistością szkoły i klasy. Pracował jako nauczyciel matematyki w liceum. Jego zainteresowania naukowe oraz prowadzone zajęcia sprawiają, że wciąż wiele czasu spędza w szkole. Jego badania dotyczą kreatywności i odkrywania w procesie uczenia się matematyki. Bada proces rozwiązywania problemów matematycznych, a także zaangażowanie uczniów w myślenie.

Dr Liljedahl w latach 2017-2023 kilkakrotnie odwiedzał Szkołę Edukacji. Przeprowadził cykl warsztatów dla nauczycieli oraz spotkań ze środowiskiem akademickim związanym z kształceniem i doskonaleniem zawodowym nauczycieli matematyki. Jego wizyty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W efekcie przeprowadzonych szkoleń wyłoniła się grupa nauczycieli, która zaczęła wdrażać metodę “Myślących Klas” w swojej pracy.

 

Źródła

http://www.peterliljedahl.com/

https://us.corwin.com/en-us/nam/building-thinking-classrooms-in-mathematics-grades-k-12/book268862

Peter Liljedahl, Building Thinking Classrooms in Mathematics, Corwin Mathematics Series, 2020

INTERESUJE CIĘ ORGANIZACJA WARSZTATÓW Z MYŚLĄCEJ KLASY W TWOIM MIEŚCIE?

Napisz do nas na adres: myslaca.klasa@szkolaedukacji.pl

POPULARNE ARTYKUŁY

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji

Program studiów został przygotowany we współpracy z Teachers College, Columbia University

11Teachers College Columbia University