NASZA KADRA
Kadrę Szkoły Edukacji stanowią doświadczeni nauczyciele z całej Polski, wykładowcy akademiccy, dydaktycy, a także eksperci i konsultanci MEN. Wszystkich łączy jedno: pasja do edukacji. Wykładowcy zostali przeszkoleni przez wiodących amerykańskich i europejskich specjalistów w zakresie kształcenia nauczycieli.
W Szkole Edukacji starają się nawiązać ze studentami relacje w partnerskim, pogłębionym modelu, dlatego są dostępni również poza zajęciami.
NASZA KADRA
“Dzięki działaniom nauczyciela, który zapewnia tzw. upośrednione uczenie się, czyli innymi słowy uczenie się przefiltrowane przez mediację osoby dorosłej, możliwe jest osiąganie wyznaczonych celów edukacyjnych przez każdego uczącego się.”
„Myśląc o uczeniu innych, uczymy się nawzajem”.
“Najbardziej pociągająca w byciu nauczycielem jest nigdy niekończąca się możliwość poznawania i spotykania nowych ludzi, tekstów i… siebie samego”.
“Możliwość przyglądania się, jak uczeń próbuje zrozumieć i szansa wspólnego szukania kolejnego kroku to największy przywilej pracy z dziećmi.”
“Nauczyciel powinien być tym kimś, kto dostrzega w uczniach ich mocne strony nawet wtedy, gdy innym nie przyszłoby do głowy, że takie istnieją.”
„Trzeba iść za dziećmi, za ich ciekawością, niezależnie od tego, czy to się mieści w planie lekcji”.
„Najtrudniej jest towarzyszyć zamiast przewodzić”.
„Chciałabym, by nauczyciele – którzy dopiero zaczynają pracę – otrzymywali więcej wsparcia w oswajaniu rzeczywistości szkolnej, w sytuacjach trudnych wychowawczo, by mieli możliwość wymiany doświadczeń”.
“W szkole trzeba doświadczyć jak fascynująca jest biologia. Biologia w szkole nie musi być taka, jaką była. Krytyczne myślenie – tego trzeba uczyć na biologii.”
“Najważniejszy cel mojej pracy to przekonanie uczniów, że pokój jest ważniejszy niż wojna, a narodowe panteony lepiej budować wokół tych, którzy wojnom potrafili zapobiegać, a nie wokół tych, którzy wojny prowadzili.”
„Praca nauczyciela jest twórcza, dzieje się naprawdę, na serio i ma moc kształtowania rzeczywistości. I to jest w niej najcenniejsze”.
„Nauczyciel nigdy nie wychodzi z pracy i tego się nie da zmienić”.
“Ważne są nie tylko wiedza i pasja, ale także rzemiosło.”
“Wierzę Korczakowi: “nie takie ważne, żeby człowiek umiał na pamięć, a żeby rozumiał”.”
„Dobrze przygotowany do pracy nauczyciel potrafi pokazać, że nauka jest fascynująca, przynosi frajdę i satysfakcję z pokonania trudności”.
“Mówi się, że nauczycieli jest w Polsce za dużo. W liczbach pewnie tak, ale tych dobrych ciągle brakuje.”
“Dzięki działaniom nauczyciela, który zapewnia tzw. upośrednione uczenie się, czyli innymi słowy uczenie się przefiltrowane przez mediację osoby dorosłej, możliwe jest osiąganie wyznaczonych celów edukacyjnych przez każdego uczącego się.”
„Myśląc o uczeniu innych, uczymy się nawzajem”.
“Najbardziej pociągająca w byciu nauczycielem jest nigdy niekończąca się możliwość poznawania i spotykania nowych ludzi, tekstów i… siebie samego”.
“Nauczyciel powinien być tym kimś, kto dostrzega w uczniach ich mocne strony nawet wtedy, gdy innym nie przyszłoby do głowy, że takie istnieją.”
„Trzeba iść za dziećmi, za ich ciekawością, niezależnie od tego, czy to się mieści w planie lekcji”.
„Najtrudniej jest towarzyszyć zamiast przewodzić”.
„Chciałabym, by nauczyciele – którzy dopiero zaczynają pracę – otrzymywali więcej wsparcia w oswajaniu rzeczywistości szkolnej, w sytuacjach trudnych wychowawczo, by mieli możliwość wymiany doświadczeń”.
“W szkole trzeba doświadczyć jak fascynująca jest biologia. Biologia w szkole nie musi być taka, jaką była. Krytyczne myślenie – tego trzeba uczyć na biologii.”
“Najważniejszy cel mojej pracy to przekonanie uczniów, że pokój jest ważniejszy niż wojna, a narodowe panteony lepiej budować wokół tych, którzy wojnom potrafili zapobiegać, a nie wokół tych, którzy wojny prowadzili.”
„Praca nauczyciela jest twórcza, dzieje się naprawdę, na serio i ma moc kształtowania rzeczywistości. I to jest w niej najcenniejsze”.
„Nauczyciel nigdy nie wychodzi z pracy i tego się nie da zmienić”.
“Ważne są nie tylko wiedza i pasja, ale także rzemiosło.”
“Wierzę Korczakowi: “nie takie ważne, żeby człowiek umiał na pamięć, a żeby rozumiał”.”
„Dobrze przygotowany do pracy nauczyciel potrafi pokazać, że nauka jest fascynująca, przynosi frajdę i satysfakcję z pokonania trudności”.
“Mówi się, że nauczycieli jest w Polsce za dużo. W liczbach pewnie tak, ale tych dobrych ciągle brakuje.”
ZESPÓŁ SZKOŁY EDUKACJI
“Możliwość przyglądania się, jak uczeń próbuje zrozumieć i szansa wspólnego szukania kolejnego kroku to największy przywilej pracy z dziećmi.”
“Możliwość przyglądania się, jak uczeń próbuje zrozumieć i szansa wspólnego szukania kolejnego kroku to największy przywilej pracy z dziećmi.”