Rekrutacja 2018/2019
Kto może ubiegać się o przyjęcie?
Studia przeznaczone są w pierwszej kolejności dla absolwentów studiów II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich na kierunku filologia polska lub matematyka.
W miarę wolnych miejsc przyjmowani będą również:
- studenci studiów II stopnia (magisterskich) na kierunku filologia polska oraz matematyka, posiadający dyplom studiów I stopnia (licencjackich) na kierunku filologia polska lub matematyka;
- absolwenci studiów I stopnia oraz absolwenci studiów II stopnia na kierunkach pokrewnych do matematyki;
- nauczyciele języka polskiego i matematyki, których staż pracy nie przekracza 10 lat praktyki zawodowej.
Dwustopniowa rekrutacja
Proces rekrutacji do Szkoły Edukacji jest dwuetapowy. Przed przystąpieniem do rekrutacji prosimy o zapoznanie się z informacjami w zakładce studia. Rekrutacja ma za zadanie sprawdzić wiedzę merytoryczną kandydata oraz jego predyspozycje do wykonywania zawodu nauczyciela.
ETAP 1
Kandydaci proszeni są o wypełnienie formularza rekrutacyjnego. Oprócz informacji dotyczących wykształcenia, dotychczasowego doświadczenia zawodowego oraz podania danych kontaktowych, kandydaci w liście motywacyjnym odpowiadają na pytania, jaki model edukacji szkolnej chcieliby promować i dlaczego chcą zostać nauczycielami. W przypadku zgłoszeń od doświadczonych nauczycieli pytanie należy odpowiedzieć na pytanie: w jakich obszarach chcę się doskonalić/rozwijać jako nauczyciel? (max. 6 pkt).
ETAP 2
Osoby zakwalifikowane do drugiego etapu zostaną zaproszone na rozmowy kwalifikacyjne, które odbywać się będą w siedzibie Szkoły Edukacji w Warszawie.
Przebieg rozmowy (max. 12 pkt.):
- autoprezentacja z omówieniem motywacji, które skłaniają kandydata do podjęcia studiów nauczycielskich. Punktowana będzie komunikatywność (max. 3 pkt) oraz przedstawienie i uzasadnienie własnych motywacji (max. 3 pkt).
- zadanie merytoryczne:
- dla ścieżki polonistycznej: przedstawienie własnej interpretacji tekstu literackiego (max. 3 pkt) oraz ustosunkowanie się do innej interpretacji, wskazanie jej mocnych i słabych stron (max. 3 pkt.)
- dla ścieżki matematycznej: przedstawienie własnego rozumowania matematycznego (max. 3 pkt.) oraz ustosunkowanie się do innego sposobu rozwiązania problemu, wskazanie mocnych i słabych stron cudzego rozwiązania (max. 3 pkt.).
Kandydaci zostaną zakwalifikowani na studia zgodnie z listą rankingową, sporządzoną na podstawie uzyskanych wyników. Maksymalna liczba punktów do zdobycia podczas dwóch etapów to 18 punktów. Warunkiem przyjęcia jest uzyskanie co najmniej 9 punktów z obu etapów łącznie.
Posłuchaj audycji i obejrzyj programy, w których wystąpili eksperci Szkoły Edukacji oraz studenci, którzy przygotowują się do zawodu nauczyciela matematyki lub języka polskiego. Przeczytaj wywiady z naszymi wykładowcami oraz ich eksperckie artykuły >>