W pracy polonisty/polonistki zadawanie pytań jest jedną z kluczowych strategii. Często lekcja ma charakter rozmowy z klasą, w czasie której nauczyciel/nauczycielka zadaje pytania prowadzące do pogłębienia uczniowskich interpretacji lub zwracające uwagę na ważne aspekty lektury. Warto pamiętać o kilku niezbędnych elementach, które sprawią, że zadawanie pytań będzie efektywne.
O tym, jakie są skuteczne strategie pracy z pytaniami piszą w najnowszej publikacji nasze ekspertki: dr Kinga Białek i Grażyna Sekulska-Gładysz. W praktycznym poradniku znajdziesz między innymi informacje o tym, jak stopniować trudność, jak angażować w pracę całą klasę i w jaki sposób kształtować umiejętność efektywnego notowania. Poznasz też przykładowe techniki pracy z pytaniami na różnych etapach pracy z lekturą czy tekstem kultury.
Poradnik powstał w ramach projektu “Krytczne czytanie ze Szkołą Edukacji”.