Praca z pytaniem w metodzie krytycznego czytania. Bezpłatny poradnik

W pracy polonisty zadawanie pytań jest jedną z kluczowych strategii. Warto pamiętać o kilku niezbędnych elementach, które sprawią, że zadawanie pytań będzie efektywne. 
11

PRACA Z PYTANIAMI W METODZIE KRYTYCZNEGO CZYTANIA

W pracy polonisty/polonistki zadawanie pytań jest jedną z kluczowych strategii. Często lekcja ma charakter rozmowy z klasą, w czasie której nauczyciel/nauczycielka zadaje pytania prowadzące do pogłębienia uczniowskich interpretacji lub zwracające uwagę na ważne aspekty lektury. Warto pamiętać o kilku niezbędnych elementach, które sprawią, że zadawanie pytań będzie efektywne. 

O tym, jakie są skuteczne strategie pracy z pytaniami piszą w najnowszej publikacji nasze ekspertki: dr Kinga Białek i Grażyna Sekulska-Gładysz. W praktycznym poradniku znajdziesz między innymi informacje o tym, jak stopniować trudność, jak angażować w pracę całą klasę i w jaki sposób kształtować umiejętność efektywnego notowania. Poznasz też przykładowe techniki pracy z pytaniami na różnych etapach pracy z lekturą czy tekstem kultury. 

Poradnik powstał w ramach projektu “Krytczne czytanie ze Szkołą Edukacji”. 

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji

Program studiów został przygotowany we współpracy z Teachers College, Columbia University

11Teachers College Columbia University