KURSY DOSKONALĄCE I WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI
Kursy doskonalące w Szkole Edukacji skierowane są do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą rozwinąć warsztat nauczycielski i kompetencje wychowawcze. Kursy odbywają się zarówno w formule ONLINE, jak i stacjonarnie i hybrydowo. Aby zobaczyć aktualne propozycje, kliknij poniżej.
KURSY DLA NAUCZYCIELI W SZKOLE EDUKACJI. DLACZEGO WARTO?
W naszej ofercie znajdują się kursy online i stacjonarne. Kursy online zawsze odbywają się w czasie rzeczywistym. Z nami możesz sobie przypomnieć, jak czerpać radość z uczenia (się)!

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji
na temat kursów doskonalących napisz na adres:
Opinie kursantów
“Zdecydowałam się na ten kurs w ostatniej chwili. Wcześniej trafiłam na Seminarium Lekturowe w Szkole Edukacji, które było dla mnie prawdziwym olśnieniem. Co ważne, na kursie nie ma uniwersyteckiego zadęcia, wszyscy mają bezpośredni kontakt, a wykładowcy bardzo wiele z siebie dają. Dzięki temu, a przede wszystkim dzięki poznanym tu narzędziom, które wprowadzam w klasie, moi uczniowie o wiele lepiej radzą sobie z interpretacją.”
– Marta Karkocha, nauczycielka j. polskiego w Szkole Edulab w Starych Babicach
NOWOCZESNA DYDAKTYKA. BEZPŁATNE KSIĄŻKI DLA NAUCZYCIELI
Szkoła Edukacji nie tylko prowadzi bezpłatne dzienne studia podyplomowe oraz kursy doskonalące dla nauczycieli. Publikujemy także książki na temat dydaktyki, które całkowicie za darmo udostępniamy w formie e-booków.
Przedmioty przyrodnicze w szkole pełnią szczególną rolę edukacyjną. Zapoznają uczniów z głównymi pojęciami opisującymi świat przyrody, przedstawiają procesy i zależności, wprowadzają naukowe metody poznania świata. Na lekcjach przedmiotów przyrodniczych powinniśmy traktować uczniów jak naukowców i odkrywców. Ale jak to robić skutecznie, gdy goni nas czas i podstawa programowa?
Właśnie o tym mówi najnowsza publikacja Szkoły Edukacji PAFW i UW autorstwa wykładowczyni dydaktyki biologii, Joanny Lilpop. Znajdziecie w niej teoretyczne podstawy dydaktyki opartej o dociekanie naukowe, opis umiejętności, z jakich składa się rozumowanie naukowe i wiele dobrych praktyk dotyczących organizacji lekcji badawczych.
“Podstawy kierowania klasą” to poradnik autorstwa Aurelii Cyboroń, dr Iwony Kołodziejek i Grażyny Sekulskiej-Gładysz. Nauczyciele i nauczycielki znajdą w nim wiele praktycznych wskazówek dotyczących takich kwestii jak wprowadzanie zasad w klasie, uczniowskie rytuały czy interwencje.
Rzetelne wykonywanie zawodu nauczycielki i nauczyciela – z korzyścią dla uczniów i radością dla siebie – wymaga bycia zarówno dobrym przedmiotowcem, jak i skutecznym wychowawcą. Kluczową kompetencją jest w tej sytuacji budowanie w klasie odpowiedniej atmosfery umożliwiającej uczenie się oraz zarządzanie dyscypliną. W bezpłatnej publikacji autorki skupiają się na lekcji, która nie tylko realizuje cele dydaktyczne, ale też wspiera rozwój poznawczy oraz społeczno-emocjonalny uczniów.
Portfolio jako narzędzie uczenia się i ewaluacji jest wciąż mało obecne w polskiej praktyce akademickiej. Tymczasem w coraz większej liczbie ośrodków zajmujących się edukacją wyższą poszukuje się nowych metod kształcenia i oceniania, stawiających na samodzielność, ustawiczny rozwój i autorefleksję.
W Szkole Edukacji od samego początku to właśnie portfolio stanowi pracę dyplomową, a także – a może przede wszystkim – najważniejszy zbiór zbiór dowodów nauczycielskiego rozwoju, zapis doświadczeń i refleksji na temat własnej edukacji. W tej publikacji prof. Grażyna Czetwertyńska i dr Kinga Białek pokazują, jak metoda portfolio ewoluowała na przestrzeni ośmiu lat, jak jest realizowana w praktyce i w jaki sposób można z niej korzystać w kształceniu studentów, niezależnie od ich specjalności.
Jak sięgać po teksty argumentacyjne na lekcjach języka polskiego? Na to pytanie odpowiada wykładowczyni dydaktyki języka polskiego Kinga Białek. Książka „Czytanie tekstów argumentacyjnych w szkole. Teoria i praktyka” to propozycja dla polonistów, którym leży na sercu rozwijanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Po jakie teksty sięgać? A także gdzie ich szukać i jak analizować na lekcjach? Tego dowiecie się, ściągając bezpłatnie e-book.
Jak powinno wyglądać profesjonalne kształcenie nauczycieli? Na czym polega formowanie refleksyjnego podejścia u pedagoga? Czy każdego można nauczyć matematyki czy pisania dobrych tekstów? Odpowiedzi na te oraz wiele innych edukacyjnych pytań znajdziecie w monografii pod redakcją dyrektorki Szkoły Edukacji prof. Jolanty Sujeckiej-Zając i prof. Witolda Bobińskiego.
Książka mówi o bardzo konkretnych wyzwaniach dydaktycznych i wychowawczych stojących przed nauczycielami przedmiotów takich jak języka polskiego i matematyki. Mówi między innymi o problemach komunikacyjnych, pożytkach z modelowania, planowaniu lekcji, a także wykorzystywaniu uczniowskich błędów. Autorami tekstów są wykładowcy na co dzień prowadzący w Szkole Edukacji zajęcia psychologiczno-komunikacyjno-społeczne oraz dydaktyki przedmiotowe w ramach ścieżki matematycznej i polonistycznej.
wymuszają na nas nie tylko bycie na bieżąco z programem nauczania, ale też aktualizowanie nauczanych przez nas treści i wykorzystywanych narzędzi dydaktycznych. Szkolenia dla nauczycieli są zatem nie tyle kaprysem, co po prostu potrzebą praktycznie w każdej placówce.
Większość naszych słuchaczy do Szkoły Edukacji PAFW i UW przywodzi prawdziwa pasja i ciekawość. Nie da się jednak ukryć, że istotne jest także zdobywanie stosownych certyfikatów, które ułatwiają awans zawodowy nauczyciela.
Kursów i szkoleń dla nauczycieli nie brakuje. Czym zatem wyróżniają się te realizowane przez Szkołę Edukacji?
Przede wszystkim, nasze autorskie kursy doskonalące są osadzone w realiach polskiej szkoły i ściśle powiązane z podstawą programową. Prowadzą je doświadczeni dydaktycy, na co dzień uczący w szkołach i przygotowujący do zawodu przyszłych nauczycieli w ramach bezpłatnych studiów podyplomowych w Szkole Edukacji.
Podczas kursów dla nauczycieli omawiamy konkretne problemy, takie jak praca z błędem na lekcji matematyki, tworzenie dobrych zadań z biologii, nowe ujęcie lektur na języku polskim czy analiza zdjęć na lekcjach historii. Wprowadzamy też nowatorskie, ale dostosowane do polskiego programu nauczania metody pracy – przykładem jest Myśląca Klasa.
Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że niektórym nauczycielom, zwłaszcza po latach pracy, zaczyna towarzyszyć wypalenie zawodowe. W tej sytuacji kursy Szkoły Edukacji to świetne rozwiązanie – inspirują, dają nową perspektywę i przywracają nauczycielski entuzjazm Pozwalają na wymianę doświadczeń i budowanie grupy wsparcia. Uczymy m.in. metod pracy, które pozwalają zminimalizować symptomy wypalenia zawodowego. Ponadto, w Szkole Edukacji oprócz kwestii dydaktycznych, kładziemy duży nacisk również na zagadnienia psychologiczne, przydatne dla każdej osoby pracującej w placówkach oświatowych.
Poszerzanie swojej wiedzy oraz kompetencji w zawodzie nauczyciela jest nie tylko mile widziane, ale i konieczne. Niemniej – nauczyciele na ścieżce awansu zawodowego zainteresowani są nie tylko samą wiedzą. Ważne jest także zaświadczenie o udziale w kursie dla nauczycieli.
Po ukończeniu naszych kursów, takich jak:
otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie określonego kursu.
Co ważne, dzięki wsparciu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, nasze kursy mają bardzo atrakcyjne ceny, a część z nich jest całkowicie bezpłatna. Przykładowo, darmowy jest zawsze udział w pierwszych, pilotażowych edycjach szkoleń, nieodpłatny jest także zawsze udział w Otwartych Seminariach Lekturowych dla nauczycieli języka polskiego. Zgodnie z naszą misją, często nawet na płatnych kursach oferujemy darmowe miejsca dla nauczycieli ze szkół publicznych z miejscowości liczących poniżej 20. tys. mieszkańców. Szczegółowe informacje, ceny i harmonogram spotkań można znaleźć na stronie kursy doskonalące dla nauczycieli.
Jesteśmy tutaj z Wami i dla Was. Pragniemy tworzyć społeczność nauczycieli świadomych i zaangażowanych, otwartych na uczniów, a także wciąż żądnych nowej wiedzy i nowych rozwiązań. Oprócz studiów podyplomowych oraz szkoleń systematycznie prowadzimy również projekty edukacyjne i badania.
Dla przepracowanych pedagogów bardzo ważnym aspektem kształcenia zawodowego jest oszczędność czasu i wygoda. Cenią sobie także możliwość korzystania z oferty szkoleniowej spoza ich regionu. Dlatego w Szkole Edukacji oferujemy szkolenia dla nauczycieli online. Nie rezygnujemy jednak także z kursów stacjonarnych, a także hybrydowych – zazwyczaj dwa zjazdy odbywają się w Warszawie i mają rozbudowaną, warsztatowa formułę, a pozostałe spotkania organizowane są online. Taką łączoną formułę mają dwie z naszych propozycji: Myśląca Klasa (dla polonistów i matematyków) oraz Krytyczne czytanie (dla polonistów).
Zastanawiasz się, jaki tryb szkolenia będzie właśnie dla Ciebie najbardziej odpowiedni? To kwestia, którą warto starannie przemyśleć. Szkolenia stacjonarne umożliwiają większy kontakt oraz integrację pomiędzy uczestnikami. Nasze szkolenia online to z kolei duża oszczędność czasu, zwłaszcza dla osób mieszkających daleko od Warszawy. Forma zdalna szkoleń nie zmienia faktu, że nadal są to szkolenia dla nauczycieli z certyfikatem. Kursy doskonalące online prowadzimy już od kilku lat i cieszą się one dużym zainteresowaniem, a wielu uczestników powraca do nas na kolejne szkolenia, seminaria i konferencje.
Szkolenia online dla nauczycieli, zwłaszcza po okresie zdalnego nauczania, nie budzą już większych oporów czy kontrowersji, ponieważ wszyscy przywykliśmy do tej formy spotkań i coraz lepiej się w niej odnajdujemy. Z naszych doświadczeń wynika, że nauczyciele – także ci z długim stażem – bardzo sprawnie korzystają z internetu i szybko uczą się nowych rozwiązań.
Doskonalenie zawodowe nauczycieli w ramach kursów przez internet pozwoli Ci także sprawnie i wygodnie zdobyć nie tylko nowe kompetencje, ale też certyfikat. Doskonale wiemy, że każdy nauczyciel, ma w ciągu dnia napięty grafik zajęć.. Nasze szkolenia online pozwalają na pozyskanie stosownych umiejętności oraz zaświadczeń bez wychodzenia z domu.
Szkolenia dla nauczycieli online są coraz chętniej wybierane z jeszcze jednego powodu. Ostatnie lata pokazały nam, że zajęcia prowadzone w formie online nie odbiegają jakościowo od tych stacjonarnych. Po zakończeniu każdego cyklu przeprowadzamy wnikliwą ewaluację, z której wynika, że nauczyciele bardzo wysoko oceniają organizację zdalnych zajęć oraz kompetencje prowadzących.
Jeśli zatem szukasz możliwości nauczycielskiego rozwoju pod okiem profesjonalistów, szkolenia dla nauczycieli w Szkole Edukacji PAFW i UW będą dla Ciebie idealnym rozwiązaniem!