Nauczanie przez przeżywanie

Animatorka działań kulturalnych, instruktorka artystyczna i wreszcie nauczycielka języka polskiego. Angela Miechowska w Szkole Edukacji rozwijała kompetencje i doskonaliła swoje nauczycielskie powołanie.

Jeszcze na wiele lat przed rozpoczęciem studiów i decyzją o wyborze specjalizacji nauczycielskiej, miałam okazję sprawdzić się w roli opiekuna i przewodnika. Będąc zastępową, a dwa lata później przyboczną, przekonałam się, czym jest prawdziwa odpowiedzialność, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, a przede wszystkim partnerowanie podopiecznym w zmaganiach z kolejnymi wyzwaniami. Przez pięć lat studiów miałam przyjemność pracować z dziećmi i młodzieżą jako wychowawca, instruktor teatralny, wreszcie korepetytor i nauczyciel w szkole językowej. 

Praca indywidualna z uczniami uświadomiła mi, jak ważny jest bezpośredni kontakt z podopiecznymi, wsłuchiwanie się w ich potrzeby, dostosowywanie odpowiednich metod i uważne przyglądanie się każdemu pomysłowi. Podobne zasady obowiązują w przypadku pracy z mniejszymi grupami. 

Angela Miechowska

Praca indywidualna z uczniami uświadomiła mi, jak ważny jest bezpośredni kontakt z podopiecznymi, wsłuchiwanie się w ich potrzeby, dostosowywanie odpowiednich metod i uważne przyglądanie się każdemu pomysłowi

Wiem, że w warunkach szkolnych takie podejście jest bardzo trudne do zrealizowania, jednak wierzę, iż przy odpowiednich staraniach pozostaje to wciąż możliwe. Ograniczając się do tradycyjnych metod nauczania, nie jesteśmy w stanie zaskarbić sobie uwagi ani tym bardziej sympatii podopiecznych. Dlatego od pięciu lat stosuję w pracy z uczniami techniki dramowe. 

Od dzieciństwa jestem związana z teatrem i aktorstwem, dlatego bardzo szybko odkryłam, że nauka przez przeżywanie jest najskuteczniejszą metodą, bez względu na to, czy jest się słuchowcem, wzrokowcem, a może kinestetykiem. W takim podejściu kluczem do sukcesu jest budowanie relacji, zarówno tych w grupie, jak i na poziomie indywidualnych konsultacji.

Angela Miechowskaukończyła Szkołę Edukacji w ramach ścieżki nauczycielskiej język polski. Instruktora artystyczna i animatorka zajęć kulturalnych. Obecnie uczy języka polskiego w jednym z warszawskich liceów. 

Historia studenta_zdjęcie do treści

CZYTAJ TAKŻE

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA

PROGLAM STYPENDIALNY

PROGRAM ABSOLWENCKI

PARTNERZY

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji