Praca z błędem, alaliza prac uczniowskich, nauczycielska współpraca i mnóstwo praktycznych narzędzi do wykorzystania od razu na lekcjach – to właśnie ścieżka matematyczna w Szkole Mistrzów Edukacji. 
Trwa rekrutacja na rok akademicki 2025/26 na ścieżkę matematyczną – zaoczne, roczne studia podyplomowe dla nauczycieli matematyki uczących w klasach 4–8 szkół podstawowych. Studia są finansowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, dzięki czemu dla uczestników będą całkowicie bezpłatne. Nabór potrwa tylko do 18 października!
– Finansowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ścieżka matematyczna okazała się prawdziwym hitem – aplikowało na nią kilkadziesiąt osób. W tym module skupiamy się między innymi na pracy z błędami uczniów, ich analizie i wykorzystaniu w procesie nauczania, co dla wielu nauczycieli jest bardzo ciekawym odkryciem – podkreśla Agnieszka Sułowska, wykładowczyni dydaktyki matematyki w Szkole Mistrzów Edukacji.
Podobnie jak inne kierunki w SME, także ścieżka matematyczna ma model hybrydowy: dwa zjazdy odbędą się stacjonarnie w Warszawie, a dziewięć – online.
Uczestnicy studiów poznają metody i techniki monitorowania rozumowania uczniów, dowiedzą się, jak pracować z błędem uczniowskim, jak angażować uczniów i jak efektywnie rozpoczynać i domykać lekcje matematyki. Kurs będzie prowadzony metodami warsztatowymi – z dużym naciskiem na pracę w grupach, symulacje sytuacji z klasy i wdrażanie nowych narzędzi dydaktycznych. Jednym z elementów będzie także nagrywanie wybranych lekcji i analiza własnych działań pod kątem mocnych stron i obszarów do rozwoju.
Nie zabraknie także przedmiotów związanych z psychologią edukacyjną, dydaktyką ogólną, wspierającą budowanie szkolnych rutyn i rytuałów, oraz indywidualnego tutorialu.
Pierwsza edycja studiów właśnie się zakończyła i zdobyła znakomite recenzje, co widać zarówno we wnikliwej ewaluacji, jak i w komentarzach w naszych mediach społecznościowych.
Najlepsze studia! Polecam ścieżkę matematyczną każdemu nauczycielowi, który chce się rozwijać i mieć dostęp do najnowszej wiedzy dydaktycznej. Najbardziej podoba mi się interaktywność studiów. Uczymy się od siebie nawzajem, a wykładowcy (jeśli w ogóle można ich tak nazwać, bo nigdy nie „wykładają”, tylko nas aktywizują) są zawsze świetnie przygotowani, zarażają swoją pasją do przedmiotu i nauczania – mówi Agnieszka W.
Z kolei matematyczka Justyna podkreśla, że zagadnienia takie jak praca z błędem uczniowskim daje zupełnie nowe spojrzenie na sposób myślenia uczniów.
Aby wziąć udział w naborze na rok akademicki 2025/26, należy założyć konto w Internetowej Rekrutacji Kandydatów UW i złożyć wymagane dokumenty – w tym oświadczenie o zgodzie na nagrywanie wybranych lekcji w celach kształceniowych oraz list motywacyjny. Kandydaci powinni w nim opisać, jakie trudności napotykają w pracy z uczniami i jakie są ich potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego.
– Ta część ma dla nas szczególne znaczenie. Jest punktowana i decyduje o ostatecznej liście rankingowej, liczymy więc na osobistą refleksję opartą na własnym doświadczeniu – przypomina prof. Jolanta Sujecka-Zając, dyrektor Szkoły Mistrzów Edukacji PAFW i UW.
Zadanie jest finansowane ze środków otrzymanych od Ministerstwa Edukacji Narodowej.
POPULARNE ARTYKUŁY
KATEGORIE ARTYKUŁÓW


