Gdy historia spotyka biologię. (Współ)nauczanie, które angażuje uczniów

Gdy historia spotyka biologię. (Współ)nauczanie, które angażuje uczniów

Czy nauczyciele tak odległych od siebie przedmiotów jak historia i biologia mogą wspólnie poprowadzić lekcję? Sprawdzimy to podczas webinarium już 15 grudnia. Zapraszamy!

Czy Ludwik Hirszfeld to bohater w sam raz na lekcje historii poświęcone II wojnie światowej, czy może wybitny naukowiec, którego eksperymenty można pokazać na lekcji biologii? Na naszym bezpłatnym webinarium udowodnimy, że współpraca nauczycieli jest możliwa nawet w ramach bardzo odległych od siebie dyscyplin! Zapraszamy już 15 grudnia o 16:00.

Historyk Jakub Lorenc ze Szkoły Edukacji oraz naukowczynie: prof. Ewa Kuca-Warnawin i Magdalena Massalska z Zakładu Patofizjologii i Immunologii NIGRiR pokażą, jak współprowadzenie zajęć potrafi ożywić lekcje i zbudować spójny kontekst. Nasi eksperci powiedzą, jak planować współprowadzenie zajęć, dzielić role i ocenianie, łączyć cele z podstawy programowej, a przede wszystkim – jak budować ciekawość uczniów i uczennic. Będzie też czas na pytania i wymianę pomysłów. Zobaczysz, że interdyscyplinarność wzmacnia relacje w klasie i uczy integralnego patrzenia na świat. 

Współnauczanie w ramach projektu “Odkrywcy”

Inspiracją dla webinarium jest realizowany przez NIGRiR projekt “Odkrywcy”, który przybliża dzieciom i młodzieży 4 wybitne postaci polskiej nauki: Marię Skłodowską-Curie, Ludwika Hirszfelda, Ignacego Łukasiewicza i Jana Czochralskiego. Projekt ten jest realizowany ze Środków MEN.

Spotkanie jest przeznaczone zarówno dla nauczycieli i nauczycielek historii i biologii z przyrodą, jak i dla wszystkich dydaktów, którym bliska jest idea współpracy w ramach grona pedagogicznego – nawet w ramach pozornie odległych od siebie przedmiotów.  

Zapisy na webinarium

Spotkanie odbędzie się na platformie Meet 15 grudnia 20225 roku o godz. 16:00. Udział w webinarium jest bezpłatny, liczba miejsc jest jednak ograniczona. Zapisy odbywają przez formularz dostępny TUTAJ

Na webinarium zapraszamy w imieniu naszych ekspertów:

Dr hab. n. med. Ewa Kuca-Warnawin, prof. NIGRiR – kierowniczka Zakładu Patofizjologii i Immunologii. Badaczka zajmująca się etiopatogenezą chorób reumatycznych. Kierownik licznych polskich i międzynarodowych projektów naukowych dotyczących mechanizmów rozwoju i leczenia chorób reumatycznych. Odznaczona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej brązowym medalem za długoletnią służbę. Posiada bogate doświadczenie edukacyjne i popularyzujące naukę. Zaangażowana w działalność
szkoleniową studentów nauk przyrodniczych warszawskich uczelni wyższych, promotor prac
inżynierskich, magisterskich i doktorskich oraz szkolenia personelu pielęgniarskiego NIGRiR.

Magdalena Massalska – badaczka pracująca w Zakładzie Patofizjologii i Immunologii, zajmująca się patogenezą chorób reumatycznych, w szczególności mechanizmami wygaszającymi odpowiedź immunologiczną. Współautorka i realizatorka projektów badawczych i edukacyjnych, autorka licznych prac naukowych, wykładowczyni. Absolwentka studiów podyplomowych prowadzonych przez Szkołę Edukacji PAFW i UW na ścieżce biologicznej. Posiada doświadczenie pracy z młodzieżą i dziećmi na różnych etapach edukacyjnych. Była tutorką i nauczycielką biologii w Niepublicznej Szkole Podstawowej Montessori w Przyłękowie (Beskid Żywiecki), od trzech lat jest nauczycielką biologii w systemie IB (matury międzynarodowej).

Jakub Lorenc – nauczyciel historii związany ze szkołą całe swoje życie zawodowe. W przeszłości badał edukację historyczną w Pracowni Historycznej Instytutu Badań Edukacyjnych i współprowadził blog o historii w szkole. Ekspert CKE, autor i współautor programów nauczania i materiałów edukacyjnych. Obecnie ciągle uczy w szkole (podstawowej i liceum z programami IBO), współtworzy podcast PODCASTERIX, a przede wszystkim prowadzi w Szkole Edukacji przedmiot Edukacja Historyczna i Obywatelska.

POPULARNE ARTYKUŁY

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji

Program studiów został przygotowany we współpracy z Teachers College, Columbia University

11Teachers College Columbia University