Ile czasu powinno spędzać dziecko przed komputerem?

Ile czasu bezpiecznie może spędzić dziecko przed komputerem czy telewizorem? Kiedy korzystanie z internetu staje się szkodliwe? Obecnie te pytania są szczególnie aktualne. Opracowania czołowych światowych badaczy podsumowuje nasza wykładowczyni, socjolożka edukacji Magdalena Radwan-Röhrenschef.

E-learning, webinary, platformy do nauczania online – te hasła w ostatnim czasie całkowicie zdominowały rozmowy o edukacji w Polsce i na świecie. Z powodu pandemii koronawirusa i przymusowej kwarantanny zarówno uczniowie, jak i nauczyciele muszą spędzać przed ekranami co najmniej kilka godzin dziennie. Czy dziecko przed komputerem może siedzieć cały dzień? Istnieją bezpieczne dla nastolatków granice? W którym momencie czas przed ekranem staje się bardziej szkodliwy, niż pożyteczny? Na te pytania odpowiadają najważniejsze światowe instytucje i ośrodki badawcze. Ich ustaleniom przyjrzała się dyrektorka ds. rozwoju Szkoły Edukacji, socjolożka Magdalena Radwan-Röhrenschef.

Magdalena Radwan-Röhrenschef jest socjolożką edukacji, jedną z twórczyń i ideologów Szkoły Edukacji. W Instytucie Badań Edukacyjnych była liderką Zespołu Badań Nauczycieli reprezentującą Polskę w grupie roboczej Komisji Europejskiej ds. rozwoju zawodowego nauczycieli. Kierowała także badaniem czasu pracy nauczycieli. Była analitykiem w projekcie Ernst&Young i Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową „Strategia Rozwoju Szkolnictwa Wyższego do roku 2020”. W Instytucie Studiów Społecznych UW kierowała projektem badawczym “Marka dyplomu”. W Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych CASE prowadziła badania edukacyjne. Ma także doświadczenie eksperckie w grupie roboczej ds. reformy edukacji w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. Współautorka książek dotyczących nowoczesnych metod nauczania w obszarze przedmiotów humanistycznych.

Zobacz także: Koronawirus a dzieci. Jak o tym rozmawiać?

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas na Facebooku.