Jak rozmawiać z uczniami o kryzysie na granicy

Jak rozmawiać z uczniami o kryzysie na granicy

Czy eksperymenty z podręczników biologii i przyrody rzeczywiście działają i kształtują rozumowanie naukowe? W Szkole Edukacji rozpoczął się projekt badawczy, który ma na celu przetestowanie procedur doświadczeń i dostosowanie ich do szkolnych realiów.

Zdaniem Agaty Patalas, wykładowczyni dydaktyki języka polskiego w Szkole Edukacji, sytuacja na granicy wywołuje u uczniów wiele pytań, wątpliwości i lęków. Dlatego należy o niej rozmawiać, a przy okazji głośno nazywać i dekonstruować szkodliwe stereotypy.

Czy i jak rozmawiać z uczniami o kryzysie uchodźczym? Zobacz wypowiedź Agaty Patalas

„Mnie bliskie są lekcje literatury, więc mówiliśmy o uchodźcach przy okazji lekcji o Biblii. Co wynika z pierwszej strony Księgi Rodzaju. O o ważeniu ludzkiego życia, o tym, czy niektórzy ludzie i ich losy są ważniejsi od innych.” – podkreśla polonistka.

JAK ROZMAWIAĆ Z UCZNIAMI O KRYZYSIE NA GRANICY – MATERIAŁY OD SOS DLA EDUKACJI

Wartościowe materiały dla nauczycieli poświęcone tej tematyce zebrała także Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji. „Szkoła to dobre miejsce do rozmowy o ludziach, szukających bezpieczeństwa, lepszego życia oraz naszych reakcjach na to, co ich spotyka. O prawie, które obecnie reguluje ich status oraz działania polskich służb. Czy ochrona granic musi oznaczać nieludzkie traktowanie uchodźców i migrantów i czy budowa muru na granicy to dobre rozwiązanie. Ze starszymi uczniami warto rozmawiać także o tym, co dzieje się na Białorusi i jak to się wiąże z problemem na granicy, o decyzjach polskiego rządu i działaniach służby granicznej, a także o strategiach Unii Europejskiej wobec migrantów.” – podkreślają eksperci SOS dla Edukacji.

Kliknij w poniższy przycisk, aby pobrać propozycje materiałów i linków dla nauczycielek i nauczycieli:

POPULARNE ARTYKUŁY

KATEGORIE ARTYKUŁÓW

PARTNERZY

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji