Jak wspierać uczniów z doświadczeniem migracji? Praktyczne strategie pracy z uczniami

Jak wspierać uczniów z doświadczeniem migracji? Praktyczne strategie pracy z uczniami

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak najlepiej wspierać uczniów, którzy przeszli przez traumatyczne doświadczenia związane z migracją? Jeśli jesteście nauczycielami, pedagogami, lub po prostu osobami zaangażowanymi w edukację, to zapraszamy Was na warsztaty pt. "Jak wspierać uczniów z doświadczeniem migracji? Praktyczne strategie pracy z uczniami".
Zapraszamy na warsztaty pt. Jak wspierać uczniów z doświadczeniem migracji? Praktyczne strategie pracy z uczniami.
 
Celem warsztatu jest poznanie zasad i praktycznych sposobów wspierania uczniów, którzy doświadczyli traumy, byli świadkami lub uczestnikami wydarzeń związanych z wojną i/lub migracją, z powodu których przerwali naukę. Podobnie jak w przypadku wszystkich uczniów, dzieci z takimi doświadczeniami mają szereg potrzeb – fizycznych, emocjonalnych, społecznych, związanych z uczeniem się – ale mogą mieć większe trudności w zrozumieniu i komunikowaniu tych potrzeb, a w konsekwencji uzyskaniu niezbędnego wsparcia, aby je zaspokoić. Nawet najbardziej zaangażowani nauczyciele, którzy wkładają wiele wysiłku w budowanie relacji i zaspokajanie indywidualnych potrzeb wszystkich członków swojej klasy, mogą znaleźć tutaj inne, nieznane im jeszcze sposoby wsparcia osób z doświadczeniem migracji, które przybyły do ich klasy. 
 
Dla kogo?

Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli zarówno szkół podstawowych (klasy 4-8), jak i ponadpodstawowych.

Kiedy? Gdzie?
Warsztaty odbędą się  6 października 2023 roku, w siedzibie Szkoły Edukacji przy ul. Banacha 2c, w Warszawie, w godzinach 10:00-14:00. 

Język warsztatów: tłumaczenie konsekutywne na język polski

Co będzie omawiane na warsztatach?
Podczas warsztatów będziemy się skupiać na praktycznych strategiach, które będą pomocne w codziennej pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Oto kilka głównych tematów, które omówimy:

  • Identyfikowania indywidualnych potrzeb uczniów
  • Rozwijaniu społeczności klasowych, aby uczący się w nich wiedzieli, jak wspierać nowych uczniów i uczennice
  • Budowaniu systemu wsparcia w rozwoju umiejętności naukowych u uczniów, którzy zaczynają się uczyć języka polskiego
  • Tworzenia wewnątrzszkolnych sieci wsparcia dla nauczycieli, uczniów i rodzin.

 
Prowadząca warsztaty – Suzanne Pratt

Suzanne Pratt jest Dyrektorką Programu Teaching Residents at Teachers College (TR@TC) (innowacyjny program przygotowujący przyszłych nauczycieli) na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Od wielu lat zajmuje się edukacją. Pracowała jako nauczycielka w szkole prowadząc zajęcia zarówno na poziomie szkół podstawowych, jak i średnich. Obecnie jest nauczycielką akademicką i prowadzi zajęcia na uczelni. Ponadto, współpracowała z uczelniami i organizacjami w Stanach Zjednoczonych i za granicą, aby ulepszać i rozwijać programy przygotowujące nauczycieli do pracy w szkole. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na procesie uczenia się i rozwoju nauczycieli, uczeniu się i rozwoju społeczności – zwłaszcza w kontekście edukacyjnym – oraz na uczeniu się międzypokoleniowym.

Miejsca na warsztatach są ograniczone, dlatego zapiszcie się już teraz. 

Zapisy przyjmowane są poprzez formularz.

Warsztaty zorganizowane dzięki wsparciu programu Fulbright Specialist.

POPULARNE ARTYKUŁY

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji

Program studiów został przygotowany we współpracy z Teachers College, Columbia University

11Teachers College Columbia University