DYDAKTYKA JĘZYKA POLSKIEGO

11

Projekt “Krytyczne czytanie” dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych

Rusza nabór do nowej grupy projektowej dla nauczycieli i nauczycielek języka polskiego, chcących w swoich...
Lekcja językowo-literacka

Lekcja językowo-literacka. Przykład

Jak pomóc uczniom i uczennicom zauważyć związek między tym, czego się uczą na lekcjach poświęconych...
Seminaria dla nauczycieli

Wznawiamy Seminaria Lekturowe dla nauczycieli i nauczycielek języka polskiego

Gdy inaugurowaliśmy seminaria lekturowe cztery lata temu, zastanawialiśmy się, czy nauczyciele będą mieli czas i...
Podstawa programowa z polskiego

Podstawa programowa z języka polskiego. Jak powinna wyglądać?

Jak zdaniem ekspertów powinna wyglądać podstawa programowa przedmiotu język polski, która najlepiej odpowie zarówno na...
lekcja językowo-literacka

Czytanie tekstów argumentacyjnych. Bezpłatny e-book dla nauczycieli języka polskiego

Jak sięgać po teksty argumentacyjne na lekcjach języka polskiego? To temat kolejnej książki dla nauczycieli,...
lekcja językowo-literacka

“W PUSTYNI I W PUSZCZY” W SZKOLE… I W NAS

Jak omawiać “W Pustyni i w puszczy” w szkole? Zanim staniemy z lekturą przed uczniami,...

“Dżuma” i uprzedzenie. Czy tekst Camusa da się zinterpretować na nowo?

Co jeśli "dżuma" wcale nie przychodzi i nie odchodzi sama, a Oran nie jest tak...