18 października zainaugurowane zostały studia podyplomowe na ścieżkach dydaktyki języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, a także kierowanie klasą – specjalność dla nauczycieli wszystkich przedmiotów, skoncentrowana na działaniach wychowawczych i psychologicznych aspektach pracy w szkole. Wszystko wskazuje na to, że w listopadzie ruszy także ciesząca się ogromnym zainteresowaniem ścieżka matematyczna.
W czasie uroczystej inauguracji prof. Jolanta Sujecka-Zając opowiadała o tym, jak długo trwało opracowywanie programu, który idealnie odpowie na potrzeby pedagogów i pozwoli im sięgnąć do pokładów własnych supermocy dydaktycznych i wychowawczych. Dyrektorka Szkoły Edukacji PAFW i UW zwróciła uwagę słuchaczy na kwestię innowacji oświatowych: czym tak naprawdę są i kiedy stają się jedynie ładnie opakowaną wydmuszką.
W Szkole Mistrzów Edukacji zadamy sobie pytania nie o to, czy coś jest innowacyjne, ale o to, co powinniśmy robić inaczej? Czego więcej? A czego mniej? Jak działać skuteczniej? Będziemy szukać rozwiązań i metod, które realnie odpowiadają na problemy płynnej rzeczywistości i cywilizacji nadmiaru, a przede wszystkim prowadzą do trwałej zmiany.” – podkreśliła prof. Jolanta Sujecka-Zając.
Szkoła Mistrzów Edukacji to owoc dekady naszych doświadczeń w pracy zarówno z początkującymi, jak i doświadczonymi dydaktykami. W ostatnich latach przeszkoliliśmy kilka tysięcy osób i bardzo często słyszeliśmy prośby o uruchomienie studiów, które dadzą uczestnikom możliwość pogłębionej refleksji nad własnym warsztatem i budowania wspierającej społeczności.
Niezwykle ważną dla nas kwestią było stworzenie przestrzeni także dla nauczycieli spoza Mazowsza, właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na model hybrydowy: na 11 zjazdów, 9 realizowanych jest zdalnie. Dzięki temu do Szkoły Mistrzów Edukacji aplikowali chętni z całej Polski. Na naszych weekendowych warsztatach spotkali się nauczyciele i nauczycielki m.in. z Garwolina, Olsztyna, Krotoszyna, Oleśnicy czy Międzyrzeca Podlaskiego. Już na pierwszym zjeździe uczestnicy podkreślali, jak bardzo potrzebna i odświeżająca jest możliwość wnikliwej refleksji o tym, czym jest współczesna szkoła, jak pedagog może się rozwijać i wspierać uczniów, nie zatracając w tym swojego dobrostanu.
Tym, co wyróżnia studia, jest m.in. rozbudowany program tutoringu. Każdy słuchacz i słuchaczka przez cały rok będzie indywidualnie spotykać się z doświadczonym dydaktykiem, który pomoże we wspinaniu się na kolejne szczeble Nauczycielskich Standardów Rozwoju. Nowatorskim rozwiązaniem jest także analiza nagrań własnych lekcji, zarówno pod kątem stosowanych technik dydaktycznych, jak i działań wychowawczych i interwencyjnych.
Warto dodać, że w tym roku – pierwszym w historii Szkoły Mistrzów Edukacji – rekrutacja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Na 60 miejsc aplikowało blisko 130 osób. Pozyskane granty z MEN i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności sprawiły, że w roku akademickim 2024/25 udział w Szkole Mistrzów Edukacji jest bezpłatny.
POPULARNE ARTYKUŁY
KATEGORIE ARTYKUŁÓW