Już wcześniej informowaliśmy, że w nadchodzącym roku akademickim rusza Szkoła Mistrzów Edukacji na ścieżkach dla nauczycieli historii i WOS, języka polskiego oraz ścieżka „Kierowanie klasą” dla nauczycieli wszystkich specjalności. Są to roczne doskonalące studia podyplomowe, realizowane w trybie hybrydowym: 2 zjazdy odbędą się stacjonarnie w siedzibie Szkoły Edukacji w Warszawie, a 9 zjazdów – w formule online.
Teraz czas na kolejną propozycję. Odpowiadając na inicjatywę Ministerstwa Edukacji Narodowej otwieramy nabór na zaoczne studia podyplomowe dla nauczycieli matematyki prowadzących lekcje w klasach 4-8. Dzięki MEN studia te w roku 2024/25 będą całkowicie bezpłatne. Tak jak pozostałe kierunki w Szkole Mistrzów Edukacji, studia mają model hybrydowy. A co znajdzie się w ich programie?
„Uczestnicy studiów poznają metody i techniki służące monitorowaniu rozumowania uczniów, dowiedzą się też jak pracować z błędem, angażować podopiecznych i jak rozpoczynać i domykać lekcje matematyki. Kurs prowadzony będzie metodami warsztatowymi, które umożliwiają stosowanie poznanych metod i technik podczas pracy w grupach i symulacji sytuacji w klasie. Wyjątkową innowacją będzie dokumentowanie na nagraniach wideo własnych prób wykorzystania nowych narzędzi i analiza swoich mocnych stron i obszarów rozwoju.” – wyjaśnia wykładowczyni dydaktyki matematyki, Agnieszka Sułowska.
Na studiach nie zabraknie także przedmiotów związanych z psychologią edukacyjną, dydaktyką ogólną wspomagającą budowanie szkolnej rutyny, rytuałów i dyscypliny, a także indywidualnego tutorialu. Bezpłatne studia podyplomowe dla nauczycieli matematyki w ramach Szkoły Mistrzów Edukacji będą odbywać się w wybrane piątki, soboty i niedziele.
W roku 2024/25 studia skierowane są do nauczycieli i nauczycielek matematyki ze szkół podstawowych. Aby na nie aplikować, należy utworzyć konto w Internetowej Rekrutacji Kandydatów. Chętni pedagodzy muszą załączyć komplet dokumentów, w tym oświadczenie, iż w ramach nauki będą nagrywać wybrane lekcje w celach kształceniowych. Ważnym elementem naboru jest także list motywacyjny, w którym kandydaci powinni opisać, na jakie problemy napotykają w swojej pracy z uczniami i jakie są ich potrzeby w zakresie doskonalenia zawodowego.
„Ta część ma dla nas szczególne znaczenie. Jest punktowana i decyduje o ostatecznej liście rankingowej, liczymy więc na osobistą refleksję opartą o własne doświadczenie, a nie na bezosobowe wypowiedzi wygenerowane chociażby przez sztuczną inteligencję.” – podkreśla dyrektor Szkoły Mistrzów Edukacji PAFW i UW, prof. Jolanta Sujecka-Zając.
Rekrutacja na ścieżkę matematyczną w Szkole Mistrzów Edukacji w roku akademickim 2024/25 już się zakończyła.
Zadanie jest finansowane ze środków otrzymanych od Ministerstwa Edukacji Narodowej.
POPULARNE ARTYKUŁY
KATEGORIE ARTYKUŁÓW