Gdy uczeń popełnia błąd na matematyce

Może się wydawać, że na matematyce błąd jest zawsze niepożądany. Paradoksalnie jednak, z uczniowskich pomyłek możemy się dużo nauczyć. I o tym jest nasz nowy kurs doskonalący!

Błąd na matematyce może być znakomitym źródłem wiedzy i dla ucznia, i dla nauczyciela. Ale trzeba umieć go wykorzystać! Własnie dlatego uruchamiamy już trzecią edycję kursu doskonalącego “Praca z błędem na lekcji matematyki”, przygotowany przez Szkołę Edukacji dla nauczycieli i nauczycielek królowej nauk. Zapraszamy nauczycieli ze szkół podstawowych.

Cały program liczy 20 godzin i składa się z 10 spotkań online. Uczestnicy, którzy wezmą udział w co najmniej 7 spotkaniach, otrzymają certyfikat ukończenia kursu. 

Gdy uczeń popełnia błąd na matematyce… nauczyciel widzi w tym szansę!

Kurs poprowadzi doświadczona nauczycielka, wykładowczyni dydaktyki matematyki i tutorka w Szkole Edukacji PAFW i UW, Beata Kotarba. Jak podkreśla, spotkania będą okazją do tego, by dowiedzieć, jak rozumują uczniowie, dlaczego popełniają konkretne błędy, a także dostrzec w potencjał w matematycznych potknięciach. Uczestnicy poznają różne techniki monitorowania trudności związanych z uczeniem się tego przedmiotu. 

Ważnym aspektem będzie także język, jakiego warto używać w kontekście pracy z błędem  oraz sposób udzielania informacji zwrotnej – tak, aby działały one motywująco i skłaniały do dalszego rozumowania, a nie podcinały skrzydeł. Będziemy również rozmawiać o wykorzystywaniu uczniowskich pomyłek w procesie doskonalenia naszego własnego warsztatu dydaktycznego. 

Praca z błędem na lekcji matematyki – zapisy na kurs

Kurs doskonalący dla nauczycieli matematyki będzie się odbywał w wybrane środy na platformie Meet. Szczegółowe informacje, harmonogram spotkań oraz zapisy formularz rekrutacyjny na kurs TUTAJ.

Liczba miejsc jest ograniczona – w kursie weźmie udział maksymalnie 30 osób. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. 

POPULARNE ARTYKUŁY