Dydaktyczka nauczania języka polskiego podkreśla, że demaskując fake newsy, warto sięgać po różne dziedziny wiedzy. Na lekcjach języka polskiego ekspertka uczy swoich podopiecznych, jak analizować różnego rodzaju komunikaty. Zwraca uwagę na narzędzia, które są bardzo pomocne w rozpracowywaniu internetowych pół-prawd i kłamstw.
Dr Kinga Białek proponuje bardzo proste narzędzie, które sama stosuje, gdy ma jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności komunikatu. Tego samego uczy także swoich podopiecznych. Jest to 5 pytań krytycznych – ich lista oparta jest na pracy amerykańskiego profesora Patricka Shannona z Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii.
Kinga Białek podkreśla, że umiejętność krytycznej analizy tekstu jest szczególnie ważna właśnie teraz – gdy internet stał się głównym źródłem informacji dla młodych ludzi. Dlatego na lekcjach języka polskiego warto sięgać nie tylko po klasyczne teksty literackie, ale także po wycinki prasowe czy komunikaty z sieci. Dzięki temu nasi uczniowie mają szansę dowiedzieć się, jak rozpoznawać fake newsy.
O tym, jak uczymy demaskowania fake newsów, nasi wykładowcy opowiedzieli także blogerom z kanału Crazy Nauka.
POPULARNE ARTYKUŁY