Książka „Czytanie tekstów argumentacyjnych w szkole. Teoria i praktyka” to propozycja dla polonistów, którym leży na sercu rozwijanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Po jakie teksty sięgać? Gdzie ich szukać i jak analizować na lekcjach? Tego dowiecie się, ściągając bezpłatnie e-book TUTAJ.
TUTAJ obejrzyj webinarium z Kingą Białek.
Książka dr Kingi Białek mówi nie tylko o teorii, ale przede wszystkim o nauczycielskiej praktyce. Pozwala spojrzeć na proces uczenia rozumienia tekstu z trzech perspektyw.
Po pierwsze, stanowi bardzo aktualny przegląd wiedzy teoretycznej z takich dziedzin jak pedagogika czy polonistyka. Poza tym, skupia się na uczniowskich umiejętnościach. Po trzecie – jest wnikliwą analizą nauczycielskiej praktyki dydaktycznej. Każda część tej publikacji wprowadza inne spojrzenie, które pozwala z lotu ptaka przyjrzeć się kwestii doboru i czytania tekstów argumentacyjnych w szkole.
Uwaga Kingi Białek skupia się właśnie na tekstach argumentacyjnych: ich definicji, różnych aspektach stylu i kompozycji, a także języka. Autorka przejrzała też dostępne podręczniki i sprawdziła, czy oferują one uczniom dobre i inspirujące materiały.
W książce nie zabrakło też przykładów zajęć. Dydaktyczka przygotowała propozycję cyklu lekcji opartego na podejściu konstruktywistycznym. Nauczyciele języka polskiego znajdą tu informacje o tym, jak zaprojektować zajęcia oraz co naprawdę wpływa na skuteczność procesu nauczania.
To już kolejna publikacja przygotowana przez wykładowców Szkoły Edukacji dla nauczycieli. Wcześniej ukazała się monografia “Kształcenie nauczycieli – wyzwanie i zaangażowanie” pod redakcją dyrektorki SE prof. Jolanty Sujeckiej-Zając i prof. Witolda Bobińskiego. Także ta książka dostępna jest bezpłatnie w formie e-booka TUTAJ.
POPULARNE ARTYKUŁY
KATEGORIE ARTYKUŁÓW