Czytanie tekstów argumentacyjnych. Bezpłatny e-book dla nauczycieli języka polskiego

Czytanie tekstów argumentacyjnych. Bezpłatny e-book dla nauczycieli języka polskiego

Jak sięgać po teksty argumentacyjne na lekcjach języka polskiego? To temat kolejnej książki dla nauczycieli, wydanej przez Szkołę Edukacji. Autorką jest wykładowczyni dydaktyki języka polskiego Kinga Białek. Publikacja jest dostępna na naszej stronie internetowej.

Książka „Czytanie tekstów argumentacyjnych w szkole. Teoria i praktyka” to propozycja dla polonistów, którym leży na sercu rozwijanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Po jakie teksty sięgać? Gdzie ich szukać i jak analizować na lekcjach? Tego dowiecie się, ściągając bezpłatnie e-book TUTAJ.

TUTAJ obejrzyj webinarium z Kingą Białek.

Książka dr Kingi Białek mówi nie tylko o teorii, ale przede wszystkim o nauczycielskiej praktyce. Pozwala spojrzeć na proces uczenia rozumienia tekstu z trzech perspektyw.

CZYTANIE TEKSTÓW ARGUMENTACYJNYCH – TEORIA I PRAKTYKA

Po pierwsze, stanowi bardzo aktualny przegląd wiedzy teoretycznej z takich dziedzin jak pedagogika czy polonistyka. Poza tym, skupia się na uczniowskich umiejętnościach. Po trzecie – jest wnikliwą analizą nauczycielskiej praktyki dydaktycznej. Każda część tej publikacji wprowadza inne spojrzenie, które pozwala z lotu ptaka przyjrzeć się kwestii doboru i czytania tekstów argumentacyjnych w szkole.

Uwaga Kingi Białek skupia się właśnie na tekstach argumentacyjnych: ich definicji, różnych aspektach stylu i kompozycji, a także języka. Autorka przejrzała też dostępne podręczniki i sprawdziła, czy oferują one uczniom dobre i inspirujące materiały.

W książce nie zabrakło też przykładów zajęć. Dydaktyczka przygotowała propozycję cyklu lekcji opartego na podejściu konstruktywistycznym. Nauczyciele języka polskiego znajdą tu informacje o tym, jak zaprojektować zajęcia oraz co naprawdę wpływa na skuteczność procesu nauczania.

To już kolejna publikacja przygotowana przez wykładowców Szkoły Edukacji dla nauczycieli. Wcześniej ukazała się monografia “Kształcenie nauczycieli – wyzwanie i zaangażowanie” pod redakcją dyrektorki SE prof. Jolanty Sujeckiej-Zając i prof. Witolda Bobińskiego. Także ta książka dostępna jest bezpłatnie w formie e-booka TUTAJ.

POPULARNE ARTYKUŁY

KATEGORIE ARTYKUŁÓW

PARTNERZY

11Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
11Uniwersytet Warszawski
11Fundacja Dobrej Edukacji