Chcę spróbować sił jako nauczyciel, ale boję się ryzyka

Chcę spróbować sił jako nauczyciel, ale boję się ryzyka

Decyzja o tym, by zacząć studia nauczycielskie, nie jest łatwa. Czy mam predyspozycje dydaktyczne? Czy się sprawdzę? Czy nie jest już za późno? A co, jeśli po roku z uczniami okaże się, że to nie dla mnie? W Szkole Edukacji rozumiemy te rozterki i dajemy studentom szansę na bezpieczne sprawdzenie swoich sił w nauczaniu.

Badania przeprowadzone w 2021 roku przez IQS dotyczące aspiracji zawodowych młodzieży pokazują, że 17% nastolatek chciałoby w przyszłości pracować w placówkach edukacyjnych. Po latach, gdy kończymy studia polonistyczne, ochronę środowiska, ekonomię czy historię, czasem zadajemy sobie pytanie: czy te marzenia wciąż są żywe? Wiele osób czuje, że tak, ale jednocześnie boi się ryzyka. Zostanie nauczycielem oznacza nowe wyzwania – trzeba zdobyć uprawnienia nauczycielskie, wydać pieniądze na kolejne studia, być może zrezygnować z dotychczasowej pracy i całkowicie odmienić swoje życie. W dodatku w pewnym momencie może się przecież okazać, że zmarnowaliśmy ten czas, bo praca w szkole wcale nam nie odpowiada. To wszystko może przerażać.

Chcę zostać nauczycielem. Czy nie jest za późno?

Takie rozterki przeżywa więcej osób, niż może się wydawać. Wśród studentów i absolwentów Szkoły Edukacji jest ich sporo. Oczywiście niektórzy po prostu od zawsze wiedzieli, że chcą być nauczycielami. Ale inni dorastali do tej decyzji dość długo. Rozpoczęli studia na innych kierunkach lub specjalizacjach niepedagogicznych.

Hubert Danielewicz ukończył filologię polską na specjalizacji medialnej. To, że chce zostać nauczycielem, uświadomił sobie dopiero pod koniec studiów, kiedy – jak mu się wtedy wydawało – było już zbyt późno na zmianę.

Magdalena Malinowska po informatyce na UW wyjechała do USA, gdzie pracowała jako programistka w Dolinie Krzemowej. Gdy wróciła z rodziną do Polski, zaświtała jej myśl, by jako nauczycielka matematyki dzielić się umiejętnością myślenia analitycznego, programowania i rozwiązywania problemów. Nie miała jednak uprawnień nauczycielskich.  

Piotr Tymiński pół życia przepracował jako mechanik lotniskowy, a swoją prawdziwą pasję – historię – zgłębiał czysto hobbystycznie na zaocznych studiach. Jednak wciąż żyła w nim myśl, że tak naprawdę chce pracować z młodzieżą.

Marzenna Nowakowska to autorka książek popularyzujących ekologię behawioralną i socjobiologię. W pewnym momencie postanowiła: chcę odmienić swoje życie. Chcę zostać nauczycielką biologii.

Wszystkie te osoby dzieli wykształcenie, wiek i doświadczenie, ale łączy jedno: zdobyły uprawnienia i są dziś nauczycielami. Było to możliwe dzięki studiom w Szkole Edukacji.

Nauczycielstwo to ryzyko? Nie ze Szkołą Edukacji

Zdajemy sobie sprawę z tego, że decyzja o tym, by zrealizować marzenia o pracy w szkole nie jest łatwa. Dlatego, jeśli już chcesz ją podjąć, Szkoła Edukacji jest do tego najlepszym możliwym miejscem. Dlaczego?

  •         Nasze studia są całkowicie bezpłatne, w dodatku dzięki Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oferujemy stypendium w wysokości 2.500 zł/mc i darmowy akademik – nie musisz więc wybierać między pracą, a studiami. Zadbamy o ciebie przez całe 10 miesięcy nauki.
  •         Od samego początku będziesz realizować program praktyk w starannie dobranych szkołach, pod okiem świetnie przygotowanych opiekunów. Już na tym etapie zobaczysz więc, czy zawód nauczyciela to coś dla ciebie, czy masz predyspozycje dydaktyczne i psychologiczne.
  •         Na co dzień będziesz mieć do dyspozycji osobistego tutora, mentora (opiekuna praktyk) oraz doświadczoną i zawsze dostępną dla ciebie kadrę. Pracujemy w duchu budowania wspierającej się społeczności, a to niezwykle pomaga w kształceniu.
  •         Kończąc nasze studia, będziesz już mieć bogate doświadczenie dydaktyczne. Pierwsze miesiące pracy w szkole nie będą więc skokiem na głęboką wodę – tym bardziej, że możesz skorzystać także z 2-letniego programu wsparcia absolwentów.
  •         Nawet jeśli ostatecznie uznasz, że szkoła to nie miejsce dla ciebie, zdobędziesz u nas cenne i uniwersalne kompetencje. Umiejętność planowania rozwoju zawodowego, wiedza psychologiczno-społeczna, zdolności komunikacyjne i liderskie, zarządzanie procesami grupowymi –  to przyda się w wielu zawodach, od urzędu po międzynarodowe korporacje.

Jeśli więc kiedykolwiek w twojej głowie zaświtała myśl: „A MOŻE BY TAK ZOSTAĆ NAUCZYCIELEM?”,  nie wahaj się i wyślij swoje zgłoszenie do Szkoły Edukacji. U nas możesz bezpiecznie próbować, eksperymentować, popełniać błędy i ryzykować. Na tym przecież polega prawdziwy rozwój. 

Stypendium_czy wiesz że
85%

naszych studentów otrzymało

stypendium Szkoły Edukacji

w roku 2022/2023?

POPULARNE ARTYKUŁY

KATEGORIE ARTYKUŁÓW