“Koła Edukacji” to konferencja, która podbiła serca zarówno społeczności Szkoły Edukacji, jak i nauczycieli i nauczycielek, którzy wcześniej nie mieli z nam do czynienia. Co roku przyjeżdżają do nas dydaktycy z całej Polski. Co ich przyciąga? Przede wszystkim warsztaty przedmiotowe, skrojone na potrzeby nauczycieli konkretnych dyscyplin: języka polskiego, historii i wos, biologii oraz matematyki. Konferencja Koła Edukacji 2025 odbędzie się 11 kwietnia. W tym roku ze względów organizacyjnych wprowadziliśmy niewielką opłatę konferencyjną w wysokości 50 zł.
Konferencja “Koła Edukacji 2025” rozpocznie się od wykładu inauguracyjnego, który zostanie poświęcony wyjątkowo aktualnej kwestii. Postaramy się udowodnić, że za edukację zdrowotną dzieci i młodzieży odpowiedzialny jest każdy nauczyciel i nauczycielka.
W pierwszej sesji warsztatowej nauczyciele, edukatorzy i studenci jak zwykle podzielą się na 4 grupy i będą pracować w ramach swoich specjalizacji. Druga sesja będzie miała z kolei charakter interdyscyplinarny, a zapisy na nią odbędą się w dniu konferencji przy rejestracji – decyduje zatem kolejność zgłoszeń.
10:15-11:00 – Rejestracja
11:00-11:45 – Wykład inauguracyjny: Antonina Kopyt – Edukacja zdrowotna – temat obowiązkowy!
11:45-12:00 – Przerwa kawowa
12:00-14:00 – 1. Sesja warsztatowa: warsztaty przedmiotowe
14:00-14:45 – Przerwa obiadowa
14:45-16:15 – 2. Sesja warsztatowa: warsztaty psychologiczno-wychowawcze
16:15 – ZAKOŃCZENIE
Edukacja zdrowotna – temat obowiązkowy! (Antonina Kopyt – psycholożka, nauczycielka wychowania do życia w rodzinie, edukatorka seksualna, członkini międzyresortowego zespołu do spraw edukacji zdrowotnej)
„Szczęścia i zdrowia” – te życzenia składamy sobie przy każdej okazji, niezależnie od wieku. Jednak na co dzień często zapominamy, że nie są one wyłącznie kwestią przypadku, lecz w dużej mierze efektem naszych wyborów. Chcemy, aby szkoła była miejscem, które “uczy życia” i które wspiera rozwój dzieci i młodzieży. Możemy (i powinniśmy) dbać o to na każdej lekcji, podczas przerw, w pokoju nauczycielskim i we współpracy z rodzicami. Obowiązkowo – bo szkoła to znacznie więcej niż podręczniki i podstawa programowa.
Biologia: Biologiczne podstawy etologii szkolnej (prowadzący: Jan Goldstein)
W badaniach nad różnymi organizmami rozkładamy je na układy, tkanki, komórki, cząsteczki, analizujemy zachowania między osobnikami, zachowania stadne, analizujemy zależności wewnątrz populacji i pomiędzy nimi. Czy próbowali już Państwo przyłożyć te narzędzia do szkolnej klasy? Instynkt, popędy i inne zjawiska ekologiczno-etologiczne formują grupy uczniów, a nauczyciele próbują zatrzymać procesy rozrodcze oraz ostre przejawy pasożytnictwa i konkurencji. Cienka warstwa kultury szkolnej została już rozłożona niemal na atomy. Przyjrzyjmy się głębi ciemności, która drzemie pod spodem.
Matematyka: Dziwne, ciekawe, nieprawdopodobne (prowadzący: Marcin Karpiński)
Weźmiemy pod lupę kilka dość prostych zagadnień, w których nie wszystko jest tak oczywiste, jak się początkowo wydaje… Matematyka oczywiście sporo wyjaśni, ale zdziwienie, mamy nadzieję, pozostanie!
Język polski: „Przez żołądek do głowy i pióra” – argumentacja, która smakuje! (prowadząca: dr Kinga Białek
Czy pisanie rozprawki może być ciekawe? Oczywiście! A co, jeśli połączymy to z tematem, który dotyczy każdego – jedzeniem? Zapraszamy na warsztaty, podczas których dowiesz się: ✅ Jak pisać przekonujące teksty argumentacyjne (i nie zasnąć w trakcie!) ✅ Jak prowadzić prawdziwą dyskusję, a nie tylko „wymieniać zdania” Jak wykorzystać temat żywienia do budowania mocnych argumentów. Będzie inspirująco, merytorycznie i… smacznie (przynajmniej metaforycznie). Przyjdź i przekonaj się, że pisanie może być jak dobra potrawa – konkretne, wyraziste i pełne treści!
Historia: Jak interpretować a nie tylko ilustrować? Kilka pomysłów na pracę ze źródłami ikonograficznymi na lekcjach historii (prowadzący: dr Jakub Lorenc)
Często na lekcjach historii materiały ikonograficzne służą jedynie jako ilustracja. Tymczasem stanowią one wdzięczny materiał do analizowania i to zarówno dla uczniów szkół podstawowych, jak i ponadpodstawowych. Na warsztacie będziecie mieli szansę na poznanie i doświadczenie kilku pomysłów na to, jak analizować ilustracje w czasie zajęć w szkole.
Warsztaty I: Komu zabrać, a komu oddać głos w klasie? (prowadząca: dr Iwona Kołodziejek)
Co zrobić, żeby wszyscy uczniowie podczas lekcji mówili dużo i (prawie) zawsze na temat? Jak powstrzymać się od perorowania i pozwolić młodym ludziom na formułowanie myśli, poszukiwanie odpowiedzi na pytania i na ważne, rówieśnicze rozmowy? Podczas warsztatów poszukamy odpowiedzi na te pytania oraz przyjrzymy się różnym strategiom i technikom pracy.
Warsztaty II: Superwizja w kontekście edukacyjnym (prowadzący: Tomasz Kuźmicz)
W trakcie spotkania zaprezentowany zostanie model superwizji stosowany w ramach spotkań realizowanych przez Szkołę Edukacji. Dodatkowo uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z celami oraz funkcjami superwizji edukacyjnej w świetle wiedzy i doświadczeń.
Warsztaty III: Zebrania – jak je prowadzić, aby wspierały komunikację z rodzicami? (prowadząca: Magdalena Jurewicz)
Współpraca z rodzicami uczniów jest ważnym, choć często trudnym i frustrującym zadaniem. Okazuje się, że potrafi zajmować nie tylko dużo czasu, ale też obciąża nauczycielki i nauczycieli emocjonalnie. W czasie spotkania przeanalizujemy konkretne sytuacje z zebrań szkolnych, aby ocenić, które praktyki utrudniają, a które ułatwiają dobrą komunikację z rodzicami.
Doroczna konferencja Szkoły Edukacji to wydarzenie skierowane do nauczycieli, edukatorów, a także studentów, którzy chcieliby związać przyszłość z pracą dydaktyczną. Odbywa się w siedzibie Szkoły Edukacji na Kampusie Ochota UW (ul. Banacha 2 c, budynek CENT). Koszt udziału w wydarzeniu to 50 zł. Zapisy odbywają się za pośrednictwem naszego sklepu internetowego TUTAJ. Decyduje kolejność zgłoszeń!
POPULARNE ARTYKUŁY