To już kolejny rok, w którym realizujemy projekt badawczy “Krytyczne czytanie ze Szkołą Edukacji“. Tym razem do udziału zapraszamy nauczycielki i nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych. Jeśli chcesz wprowadzić w swojej klasie metodę wypracowaną przez nasz zespół i:
już dziś dołącz do naszej grupy projektowej!
Kompetencje czytelnicze, krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów to kluczowe dla funkcjonowania w społeczeństwie umiejętności. Dlaczego? Jak pokazują badania, żyjemy w erze informacji, a dostęp do informacji wysokiej jakości decyduje o nierównościach społecznych. Raport PISA jasno pokazuje także, że na poziom umiejętności czytelniczych uczniów w Polsce wciąż decydujący wpływ mają warunki społeczno-ekonomiczne ich rodzin. Szkoła powinna zatem aktywnie wspierać wyrównywanie szans edukacyjnych w tym zakresie.
W roku szkolnym 2022/2023 będziemy spotykać się w formie hybrydowej (dwukrotnie stacjonarnie w siedzibie Szkoły Edukacji, cztery razy – online). Tematem projektu w tej edycji będzie planowanie pracy z lekturami z listy lektur obowiązkowych.
Nasze spotkania będą miały charakter szkoleniowy, ale także będą okazją do wymiany doświadczeń. Między spotkaniami zaangażowani w projekt nauczyciele będą wprowadzać poznane elementy strategii do swojej pracy, a następnie wspólnie wypracowywać sposoby najbardziej efektywnego ich wykorzystania.W czerwcu 2023 uczestnicy i uczestniczki otrzymają zaświadczenia o udziale w projekcie oraz ukończeniu formy doskonalenia zawodowego. Udział w projekcie jest bezpłatny, a szczegółowy regulamin można znaleźć tutaj.
POPULARNE ARTYKUŁY