Jak uczyć HiT? Autorski program Aleksandra Pawlickiego

Jak uczyć HiT? Autorski program Aleksandra Pawlickiego

Jak prowadzić lekcje HiT? To pytanie zadaje sobie rzesza nauczycieli. Swój autorski program stworzył wykładowca Szkoły Edukacji, Aleksander Pawlicki.

Jak uwolnić program HiT od ideologicznego balastu, a zachować kilka ciekawych intuicji w nim zawartych? Jak uniknąć nonsensownego powtarzania chronologicznego wykładu historii najnowszej, a uwolnić z dziejów współczesnych potencjał edukacji obywatelskiej? Na te pytania Aleksander Pawlicki, nauczyciel w liceum im. Pawła Jasienicy w Warszawie i wykładowca Szkoły Edukacji PAFW i UW, odpowiedział podczas bezpłatnego webinarium Szkoły Edukacji. Zaprezentował on koncepcję swojego autorskiego programu “Zorze”. Webinarium dla nauczycieli historii i teraźniejszości można zobaczyć tutaj:

Jak podkreślał Aleksander Pawlicki, głównym założeniem jego programu jest odejście od “fetyszu chronologii” na rzecz podejścia problemowego. Doświadczony nauczyciel i wykładowca dydaktyki historii dodał, że – choć od dawna był zwolennikiem szkolnych debat – teraz stara się skłaniać swoich uczniów do deliberowania, które ma na celu poszukiwanie konsensusu, a nie przekonywanie do swoich racji. Założeniem programu jest także służebność historii wobec edukacji obywatelskiej. 

Jak uczyć HiT? Poznaj autorski program Aleksandra Pawlickiego

Szczegółowy program “Zorze” wraz z omówieniem publikujemy poniżej. Zamieszczamy także propozycję sposobu oceniania na lekcjach HiT przygotowaną przez Aleksandra Pawlickiego. Temat ten został również szczegółowo omówiony podczas webinarium. 

Obserwuj profil Szkoły Edukacji na Facebooku

POPULARNE ARTYKUŁY

KATEGORIE ARTYKUŁÓW