Ludzie nie są pakietami poglądów. O protestach na WOS-ie

Czy nauczyciel na lekcji WOS lub wychowawca klasy może poruszać z uczniami temat trwających właśnie protestów? Ma prawo zdradzać swoje poglądy, czy nie jest to wskazane? Po czyjej stronie powinien stanąć? O tym, jak w tak gorącej atmosferze rozmawiać o protestach na WOS-ie mówi historyk, wykładowca Szkoły Edukacji Aleksander Pawlicki.

W protestach, które wybuchły w całym kraju, biorą udział tysiące młodych ludzi – także nastolatków, naszych uczniów i wychowanków. Targają nimi ogromne emocje, których nauczyciele nie powinni, a wręcz nie mogą zignorować. Ważne jednak, by w klasie na lekcji WOS-u czy na godzinie wychowawczej dyskusja nie zamieniła się w kolejną niekonkluzywną kłótnie czy ataki.

O protestach na WOS-ie – zdradzać swoje zdanie?

Aleksander Pawlicki – nauczyciel historii, wiedzy i społeczeństwie, a także  etyki – podkreśla, że na pedagogach spoczywa teraz ogromna odpowiedzialność za to, co młodzi ludzie wyniosą z obecnej sytuacji społeczno-politycznej. Jego zdaniem nauczyciel czasem musi zachować swoje opinie dla siebie, a wręcz wesprzeć uczniów, mających odmienne od niego zdanie. Dlaczego?

Obejrzyj wypowiedź Aleksandra Pawlickiego.

 

Zobacz także:

Jacek Staniszewski, Jak rozmawiać z uczniami o protestach?

Agata Patalas, Na ulice świeci dziś słońce

Śledź nas na Facebooku