W protestach, które wybuchły w całym kraju, biorą udział tysiące młodych ludzi – także nastolatków, naszych uczniów i wychowanków. Targają nimi ogromne emocje, których nauczyciele nie powinni, a wręcz nie mogą zignorować. Ważne jednak, by w klasie na lekcji WOS-u czy na godzinie wychowawczej dyskusja nie zamieniła się w kolejną niekonkluzywną kłótnie czy ataki.
Aleksander Pawlicki – nauczyciel historii, wiedzy i społeczeństwie, a także etyki – podkreśla, że na pedagogach spoczywa teraz ogromna odpowiedzialność za to, co młodzi ludzie wyniosą z obecnej sytuacji społeczno-politycznej. Jego zdaniem nauczyciel czasem musi zachować swoje opinie dla siebie, a wręcz wesprzeć uczniów, mających odmienne od niego zdanie. Dlaczego?
Obejrzyj wypowiedź Aleksandra Pawlickiego.
Zobacz także:
Jacek Staniszewski, Jak rozmawiać z uczniami o protestach?
Agata Patalas, Na ulice świeci dziś słońce
Śledź nas na Facebooku
naszych studentów otrzymało
stypendium Szkoły Edukacji
w roku 2021/2022?
POPULARNE ARTYKUŁY
KATEGORIE ARTYKUŁÓW