Twórcze Święta i dobre relacje

Z okazji Świąt i Nowego Roku życzymy Wam – Nauczyciele i Nauczycielki, Uczennice i Uczniowie – dużo spokoju, nadziei i dobrych relacji. Mamy też kilka praktycznych propozycji na komfortowe i twórcze Święta.
czytaj

Rozumowanie naukowe na lekcjach biologii i przyrody

Czy eksperymenty z podręczników biologii i przyrody rzeczywiście działają i kształtują rozumowanie naukowe? W Szkole Edukacji rozpoczął się projekt badawczy, który ma na celu przetestowanie procedur doświadczeń i dostosowanie ich do szkolnych realiów.
czytaj

Andrew Nagorski w Szkole Edukacji

W jaki sposób doświadczenia zebrane w Szkole Edukacji przydają się w pierwszych latach nauczycielskiej pracy? Między innymi o tym rozmawiał z absolwentami znany amerykański dziennikarz i pisarz Andrew Nagorski.
czytaj

Stypendium Szkoły Edukacji – gdzie jest haczyk?

Jakie mam szanse na uzyskanie stypendium Szkoły Edukacji? To jedno z najczęściej zadawanych przez Was pytań. Odpowiadamy ze szczegółami, jak wygląda nasz program wsparcia.
czytaj

Aranżacja szkolnej przestrzeni

Każda z części przestrzeni szkolnej – wejście, szatnia, korytarz czy sala lekcyjna – wpływa na zachowania osób tu przebywających. Dlatego jej transformacja zmienia nie tylko wygląd pomieszczeń, lecz także relacje między ludźmi oraz podejście do nauczania. Magdalena Swat-Pawlicka pisze o...
czytaj

Nauczycielskie Standardy Rozwoju – co to jest i jak działa?

Jednym z najważniejszych elementów naszego programu są Nauczycielskie Standardy Rozwoju. To dokument zbierający opis dobrej praktyki nauczycielskiej, opracowany przez Szkołę Edukacji PAFW i UW.
czytaj

Pierwsza lekcja z lekturą. Co zamiast kartkówki ze znajomości treści?

Jak sprawdzić, czy uczniowie (uważnie) przeczytali zadaną książkę? Najbardziej oczywistą odpowiedzią jest kartkówka. Ale są też inne sposoby. O tym, jak może wyglądać pierwsza lekcja z lekturą pisze tutorka Szkoły Edukacji, polonistka Aurelia Cyboroń.
czytaj

Wznawiamy Seminaria Lekturowe dla nauczycieli i nauczycielek języka polskiego

Gdy inaugurowaliśmy seminaria lekturowe cztery lata temu, zastanawialiśmy się, czy nauczyciele będą mieli czas i siły, by popołudniowy czwartek raz na jakiś czas spędzić w Szkole Edukacji na dyskusji o wybranej szkolnej lekturze. Ale byliśmy pewni, że takie spotkania są...
czytaj

Jak zostać nauczycielem języka polskiego?

Nauczyciel języka polskiego to często pierwsza osoba, która wprowadza uczniów w magiczny świat literatury. Uczy wrażliwości, otwartości i uważności na ukryte znaczenia. Dobry polonista może wpłynąć na całe życie młodego człowieka. Choć to praca pełna wyzwań, jest również bardzo inspirująca....
czytaj

Podstawa programowa z języka polskiego. Jak powinna wyglądać?

Jak zdaniem ekspertów powinna wyglądać podstawa programowa przedmiotu język polski, która najlepiej odpowie zarówno na potrzeby współczesnej szkoły, jak i młodzieży? O tym dyskutowali eksperci z całej Polski w ramach panelu zorganizowanego przez Szkołę Edukacji.
czytaj

Jak zostać nauczycielem biologii? 

Mity na temat pandemii czy globalnego ocieplenia to najlepszy dowód na to, jak ważna jest edukacja biologiczna. Dobry nauczyciel biologii może nauczyć, skąd czerpać wiarygodne informacje, jak je weryfikować i wykorzystywać na co dzień. To naprawdę inspirujące zadanie! Jak zostać...
czytaj

E-dzień otwarty w Szkole Edukacji już 10 maja

Chcesz zostać nauczycielem? Myślisz o studiach w Szkole Edukacji? Zapraszamy na e-Dzień Otwarty. Poznaj nas i dowiedz się, dlaczego warto spędzić z nami najbliższy rok.
czytaj

Kamerki na lekcji online. Jak zmienić zwyczaje w klasie?

Nakłaniać uczniów do pokazywania twarzy podczas zdalnych zajęć czy pozwolić im być tylko awatarem na ekranie? Próbować zmieniać nawyki dzieci i młodzieży? Te pytania zadaje sobie wielu nauczycieli. O tym, czy włączać kamerki na e-lekcji pisze nasza wykładowczyni, Grażyna Sekulska-Gładysz.
czytaj

Jak zostać nauczycielem?

Jakie studia trzeba skończyć, aby zostać nauczycielem? Jakie należy spełnić warunki formalne? I czy warto wykonywać ten zawód? Każdego dnia te pytania zadaje sobie kilka osób, myślących o pracy w edukacji.
czytaj

Lekcja biologii. Gdy uczeń pyta: “Po co mi to?”

Każdy nauczyciel nieraz słyszał od uczniów: “Dlaczego się tego uczę? W życiu z tego nie skorzystam”. Jak radzić sobie, gdy to pytanie pada na lekcji biologii i przyrody? Odpowiada nasz tutor, Marcin Grynberg.
czytaj

Jak zostać nauczycielem historii?

Inspiruje, z pasją opowiada o dziejach, jest oczytany, pełen empatii i zrozumienia dla uczniów. Uczy nie suchych faktów, ale tego, jak rozumieć i zmieniać świat. Dobry nauczyciel historii może wpłynąć na całe życie młodego człowieka. Choć to praca pełna wyzwań,...
czytaj

Obserwacja w pracy nauczyciela

Studia w Szkole Edukacji pozwalają studentom znaleźć w sobie zasoby pomocne w pracy dydaktycznej. Pomagają też zauważać i doceniać silne strony zarówno u uczniów, jak i u samego siebie. O mocy, jaką daje obserwacja w pracy nauczyciela pisze nasza absolwentka,...
czytaj

Czytanie tekstów argumentacyjnych. Bezpłatny e-book dla nauczycieli języka polskiego

Jak sięgać po teksty argumentacyjne na lekcjach języka polskiego? To temat kolejnej książki dla nauczycieli, wydanej przez Szkołę Edukacji. Autorką jest wykładowczyni dydaktyki języka polskiego Kinga Białek. Publikacja jest dostępna na naszej stronie internetowej.
czytaj

Badanie TIMSS. Komentarz Marcina Karpińskiego

W międzynarodowym badaniu wiedzy i umiejętności z matematyki i nauk przyrodniczych TIMSS polscy uczniowie klas IV szkoły podstawowej zanotowali znaczące spadki rezultatów. Wyniki badania komentuje dydaktyk matematyki, Marcin Karpiński.
czytaj

Jak rozmawiać z uczniami o protestach? Dajmy sobie przestrzeń

Ostatnie wydarzenia społeczno-polityczne sprawiły, że na ulice w całej Polsce wyszły dziesiątki tysięcy młodych ludzi. Wielu z nich to nasi uczniowie, którymi targają ogromne emocje. Jako nauczyciele nie możemy pozostawić ich samych sobie.
czytaj
1 2 3