Dwie nowe ścieżki studiów podyplomowych w SE

Znakomite wieści dla obecnych i przyszłych nauczycieli. Szkoła Edukacji wzbogaca się o dwie ścieżki: historyczną i biologiczną. Rekrutacja na bezpłatne dzienne studia podyplomowe w roku 2019/2020 ruszy już pod koniec lutego.
czytaj

NIK: zlikwidujmy maturę z matematyki. Komentarz Szkoły Edukacji

Zawieszenie obowiązkowej matury z matematyki z powodu słabych wyników egzaminu? Takie rozwiązanie postuluje NIK w swoim najnowszym raporcie. Poziomu nauczania nie da się zmierzyć wynikami egzaminu krajowego ani stopniami wystawianymi przez nauczycieli – komentują dydaktycy Szkoły Edukacji PAFW i UW. 
czytaj

Nauczycielu, walcz z nienawiścią! Poradnik Agaty Patalas w GW

Jeśli kogoś znasz, trudniej ci go skrzywdzić. Dlatego na każdej lekcji, niezależnie od przedmiotu, uczniowie powinni ze sobą współpracować. Jak jeszcze nauczyciel może walczyć z przemocą i językiem nienawiści? Nasza wykładowczyni Agata Patalas pomogła Gazecie Wyborczej przygotować poradnik dla pedagogów.
czytaj

Wyróżnia nas namysł nad uczniem

W Szkole Edukacji przekazujemy wiedzę akademicką, ale sednem tego procesu jest doświadczenie. Dlatego od standardowych studiów podyplomowych różnimy się w zasadzie wszystkim - mówiła nasza wykładowczyni Agata Patalas w rozmowie z portalem Gazeta.pl.
czytaj

Antidotum na hejt. Jak uczyć empatii?

Hejt, mowa nienawiści i wykluczenie stały się znakami naszych ulic. W Polsce nie stać nas na odrzucenie empatii w szkołach. Jest ona jedynym antidotum na hejt - mówi wykładowczyni Szkoły Edukacji, Agata Patalas.
czytaj

Rzeczpospolita szkolna, czyli jak uczyć demokracji

To, że jestem biologiem, matematykiem czy fizykiem nie zwalnia mnie z obowiązku wychowania obywatelskiego uczniów. Z punktu widzenia dydaktyki i pedagogiki nie ma też żadnego powodu, by dzieci nie miały istotnego wpływu na to, jak funkcjonuje szkoła.
czytaj

“Dżuma” i uprzedzenie. Czy tekst Camusa da się zinterpretować na nowo?

Co jeśli "dżuma" wcale nie przychodzi i nie odchodzi sama, a Oran nie jest tak całkiem zwyczajnym miastem...? Czy stosując dekonstrukcję, da się doszukać nowych sensów i interpretacji w sztandarowym dziele Alberta Camusa?
czytaj

Dyskretni rewolucjoniści zmieniają szkołę

Co jest niedrogie, a potrafi wypełnić chatę aż po sam sufit? Słoma? Pierze? Jest coś znacznie skuteczniejszego - wystarczy świeca, której światło rozjaśni najdalszy kąt. Podobnie dyrektor, nauczyciel, rodzic czy uczeń może stać się dyskretnym rewolucjonistą, zmieniającym szkolne otoczenie.
czytaj

Czy i jak dekonstruować lektury szkolne?

Rusza cykl Otwartych Seminariów Nowohumanistycznych, podczas których przyjrzymy się współczesnym teoriom interpretacji literatury w kontekście szkolnym. W czwartek 11 października zapraszamy na spotkanie z literaturoznawczynią, prof. Anną Burzyńską.
czytaj

Projekt Szkoły Edukacji na konferencji w Indianie

Wykładowczynie Szkoły Edukacji w podróży! Kinga Białek i Magda Swat-Pawlicka uczestniczyły w 1st International Conference on Literacy, Culture and Language Education na Uniwersytecie Indiana.
czytaj

Uczeń jako wartość. Porzucona misja polonistyki

– Zacznę od konkluzji: największą wartością dla szkoły jest uczeń, najważniejszą wartością dla edukacji jest osoba ucząca się. Jeśli edukacja i szkoła nie respektują tej hierarchii, to nie tylko nie czynią nic dobrego, ale czynią zło – mówił prof. Witold...
czytaj

Pierwszy dzień w szkole

1 września może być stresujący i ekscytujący, nie tylko dla uczniów i rodziców, ale również dla nauczycieli. Szczególnie tych, którzy właśnie rozpoczynają pracę w szkole albo obejmują wychowawstwo nowej klasy.
czytaj

Praca w szkole po studiach SE

Szkoła Edukacji wspiera swoich absolwentów w znalezieniu pracy jako nauczyciel. Jeszcze przed zakończeniem roku akademickiego kilkoro studentów znalazło zatrudnienie.
czytaj

Praktyka czyni nauczyciela

Tylko po intensywnej praktyce pierwsze dni nauczyciela w szkole nie będą dla niego zaskoczeniem. W Szkole Edukacji studenci mają 320 godzin praktyk. Odbywają je codziennie w starannie wybranych placówkach, pod okiem mentorów.
czytaj

Argumentacja nie jest nudna

W Szkole Edukacji rozpoczął się projekt badawczy związany z kształceniem umiejętności argumentacyjnych uczniów, który dotyczy czytania i pisania. Koordynują go Magdalena Swat-Pawlicka i Kinga Białek.
czytaj

Jaka ma być szkoła w epoce internetu?

Czy potrzebna jest szkoła w epoce globalizmów i Wikipedii? Co ma do zaoferowania uczniom, którzy w internecie znajdą niemal każdą informację? Coraz częściej słyszymy, że nie przystaje do współczesności, że zostaje w tyle. Coraz głośniej uczniowie zadają pytanie: po co...
czytaj

Jak budować relacje z uczniami

„Nie będę się uczył i co mi pani zrobi?”. Każdy nauczyciel, nie tylko świeżo upieczony, może to usłyszeć od swoich uczniów. Niestety, początkujący nauczyciel wkracza do szkoły wyposażony głównie w teorie dotyczące wychowania. A przed nim – 25 uczniów. Do...
czytaj

Do czego potrzebna jest szkoła?

Czy posiadacze eksternistycznej matury radzą sobie tak samo jak uczniowie, którzy przygotowywali się do niej w szkole? A może jednak coś tracą? Odpowiedzi szuka Michał Miąskiewicz, ekspert programowy Szkoły Edukacji, obecnie na stypendium naukowym w Harvardzie.
czytaj

PISA i TIMSS – interpretacja wyników

Raz na 12 lat międzynarodowe badania edukacyjne PISA i TIMSS zbiegają się w czasie. Przez niewłaściwą interpretację ich rezultatów, można łatwo popaść w uogólnienia. Wyniki omawiają i pomagają zrozumieć wykładowcy Szkoły Edukacji.
czytaj

Zasada pęku kluczy

– Kto w szkole nie słyszał tych zdań: „Powiedź głośno, wszyscy się pośmiejemy” albo „Dzwonek jest dla nauczyciela, nie dla ucznia”? Intuicyjnie wiemy, że nie warto wchodzić w te buty, jednak czasem sięgamy po metody, które po prostu nie działają...
czytaj
1 2 3 4 5