Jak zostać nauczycielem historii?

Inspiruje, z pasją opowiada o dziejach, jest oczytany, pełen empatii i zrozumienia dla uczniów. Uczy nie suchych faktów, ale tego, jak rozumieć i zmieniać świat. Dobry nauczyciel historii może wpłynąć na całe życie młodego człowieka. Choć to praca pełna wyzwań,...
czytaj

Lekcja historii – niezbędne elementy

Są takie elementy, które powinna posiadać każda lub prawie każda lekcja historii i WOS. Oto 7 cnót nauczyciela edukacji historycznej i obywatelskiej.
czytaj

Obserwacja w pracy nauczyciela

Studia w Szkole Edukacji pozwalają studentom znaleźć w sobie zasoby pomocne w pracy dydaktycznej. Pomagają też zauważać i doceniać silne strony zarówno u uczniów, jak i u samego siebie. O mocy, jaką daje obserwacja w pracy nauczyciela pisze nasza absolwentka,...
czytaj

Szalony nauczyciel z Polski

Nie chcę spędzić życia na lamentowaniu, że tego nie mogę, że podstawa programowa, że to niemożliwe, a tego się boję. Zamieniam „muszę” i „nie mogę” na „chcę” i „decyduję”. Te dwa zdania chyba najlepiej opisują, kim jest Jarek Szulski. W...
czytaj

Czytanie tekstów argumentacyjnych. Bezpłatny e-book dla nauczycieli języka polskiego

Jak sięgać po teksty argumentacyjne na lekcjach języka polskiego? To temat kolejnej książki dla nauczycieli, wydanej przez Szkołę Edukacji. Autorką jest wykładowczyni dydaktyki języka polskiego Kinga Białek. Publikacja jest dostępna na naszej stronie internetowej.
czytaj

Badanie TIMSS. Komentarz Marcina Karpińskiego

W międzynarodowym badaniu wiedzy i umiejętności z matematyki i nauk przyrodniczych TIMSS polscy uczniowie klas IV szkoły podstawowej zanotowali znaczące spadki rezultatów. Wyniki badania komentuje dydaktyk matematyki, Marcin Karpiński.
czytaj

Wikipedia – uczeń – nauczyciel. Webinarium dla nauczycieli

Jak reagujecie, kiedy Wasi uczniowie korzystają z Wikipedii? Uważacie, że to źródło/narzędzie, które można pożytecznie wykorzystać? O tym rozmawialiśmy na kolejnym bezpłatnym webinarium w Szkoła Edukacji, które odbyło się 1 grudnia.
czytaj

Webinarium dla nauczycieli matematyki

Skąd mam wiedzieć, że uczniowie rozumieją to, czego chcę ich nauczyć na moich lekcjach? Między innymi o tym mówił Marcin Karpiński na kolejnym bezpłatnym webinarium dla nauczycieli matematyki.
czytaj

Ludzie nie są pakietami poglądów. O protestach na WOS

Czy nauczyciel na lekcji WOS lub na godzinie wychowawczej powinien poruszać z uczniami temat trwających właśnie protestów? O tym, jak w tak gorącej atmosferze rozmawiać o protestach mówi wykładowca Szkoły Edukacji Aleksander Pawlicki.
czytaj

Jak rozmawiać z uczniami o protestach? Dajmy sobie przestrzeń

Ostatnie wydarzenia społeczno-polityczne sprawiły, że na ulice w całej Polsce wyszły dziesiątki tysięcy młodych ludzi. Wielu z nich to nasi uczniowie, którymi targają ogromne emocje. Jako nauczyciele nie możemy pozostawić ich samych sobie.
czytaj

Jak rozpoznać fake newsy? Proste narzędzie dla nauczycieli i uczniów

W dobie internetu prawdziwą zmorą stały się nieprawdziwe i zmanipulowane informacje. Jak rozpoznać fake newsy? Czy nauczyciel może przygotować swoich uczniów do krytycznego spojrzenia na pojawiające się w mediach i w sieci doniesienia? Oto propozycja wykładowczyni Szkoły Edukacji, Kingi Białek.
czytaj

Ta dzisiejsza młodzież! Spotkanie autorskie z Justyną Suchecką

Czy da się naraz studiować w Szkole Edukacji i pracować szkole? Nasz program jest wymagający, ale istnieje sposób na to, by nie rezygnować z etatu nauczyciela.
czytaj

Webinar historyczny – antyk dla studentów i nauczycieli historii

Czy w ostatnich latach dokonaliśmy jakichś przełomowych odkryć w badaniach nad antykiem? Jak mówić o nich na lekcjach historii? Te pytania zadaliśmy znakomitym ekspertom podczas pierwszego webinaru dla studentów i nauczycieli historii. Zobacz, jak było i dołącz do nas na...
czytaj

E-student, e-nauczyciel, e-wykładowca. Zdalne nauczanie w Szkole Edukacji

Dla społeczności Szkoły Edukacji konieczność przestawienia się na zdalny tryb pracy była podwójnym wyzwaniem. Z jednej strony musieliśmy błyskawicznie zacząć prowadzić zajęcia online, a z drugiej – sami studenci stanęli przed koniecznością odbywania praktyk nauczycielskich przez internet. W tym wszystkim...
czytaj

Ile czasu powinno spędzać dziecko przed komputerem?

Ile czasu bezpiecznie może spędzić dziecko przed komputerem czy telewizorem? Kiedy korzystanie z internetu staje się szkodliwe? Obecnie te pytania są szczególnie aktualne. Opracowania czołowych światowych badaczy podsumowuje nasza wykładowczyni, socjolożka edukacji Magdalena Radwan-Röhrenschef.
czytaj

Zdalna lekcja historii w czasach zarazy. Webinar dla nauczycieli

Lekcja historii dla 30 uczniów jest nie lada wyzwaniem. To, co działa w klasie, niekoniecznie sprawdzi się online. Jak zaprojektować inspirujące zajęcia z historii i wos? O tym opowiadał nasz wykładowca Aleksander Pawlicki podczas bezpłatnego webinaru dla nauczycieli.
czytaj

E-lekcja matematyki. Webinar dla nauczycieli

Też macie wrażenie, że największe platformy do e-learningu nie zawsze sprawdzają się na lekcjach matematyki? Wykładowca dydaktyki Marcin Karpiński przyjrzał się dostępnym narzędziom i wybrał to, które jego zdaniem dobrze odpowiada na potrzeby nauczycieli matematyki i ich uczniów.
czytaj

Reformy bez GPS-a. Prof. Fornalczyk w Szkole Edukacji

Transformacja ustrojowa po 1989 roku pozwoliła nam na rozwój, ale nie uniknęliśmy też sporych zaniechań. Jednym z nich jest edukacja – mówiła prof. Anna Fornalczyk podczas spotkania ze studentami i kadrą Szkoły Edukacji.
czytaj

Badanie PISA 2018 – warsztaty dla dyrektorów i nauczycieli

3 grudnia poznaliśmy wyniki międzynarodowego badania PISA. Polska młodzież wypadł w nich znakomicie! Natomiast 5 grudnia zaprosiliśmy osoby związane z edukacją na warsztaty, podczas których omówiliśmy badanie i zastanowiliśmy się, co wpływa na rezultaty.
czytaj

Badanie PISA 2018 – komentarz ekspertów Szkoły Edukacji

Polscy 15-latkowie znakomicie wypadli w badaniu PISA 2018, sprawdzającym umiejętności z zakresu czytania i interpretacji, matematyki oraz nauk przyrodniczych. Wyniki badania na gorąco komentują eksperci, wykładowcy Szkoły Edukacji.
czytaj
1 3 4 5 6 7