“W PUSTYNI I W PUSZCZY” W SZKOLE… I W NAS

Jak omawiać “W Pustyni i w puszczy” w szkole? Zanim staniemy z lekturą przed uczniami, my sami stajemy wobec tekstu. Jak się z nim czujemy? Czy sienkiewiczowski klasyk przeszedł próbę czasu? O tym rozmawialiśmy na pierwszym w tym roku Otwartym...
czytaj

Kształcenie nauczycieli. Ściągnij bezpłatny e-book Szkoły Edukacji

Jak powinno wyglądać profesjonalne kształcenie nauczycieli? Na czym polega formowanie refleksyjnego podejścia u pedagoga? Czy każdego można nauczyć matematyki i pisania dobrych tekstów? Odpowiedzi na te i wiele innych edukacyjnych pytań znajdziecie w opublikowanej właśnie monografii Szkoły Edukacji.
czytaj

Kompas, mapa i kalosze. Ciekawa lekcja przyrody

Jak pokazać dzieciom zmiany w przyrodzie w zależności od pór roku? Jak wzbudzać w uczniach pasję do obserwacji terenowych? Aby się tego dowiedzieć, pod okiem tutorki Szkoły Edukacji i w towarzystwie grupy Kun wyruszyliśmy… do lasu. 
czytaj

Zdyscyplinowana klasa, skuteczny nauczyciel. To możliwe!

Jak skutecznie wydawać polecenia. Jak stworzyć zasady, które naprawdę będą przestrzegane w klasie. Jak chwalić uczniów. Te i wiele innych nauczycielskich umiejętności zdobędziecie na kursie "100 pomysłów na relacje z uczniami".
czytaj

Jak wspierać młodych nauczycieli?

Początkujący nauczyciel ma na swoich barkach dużą odpowiedzialność za uczniów i swój własny rozwój. Jak go w tym wspierać?
czytaj

Niewielu rzeczy w szkole się już boję

Co dały mi studia w Szkole Edukacji? Na to pytanie odpowiedziało po zakończeniu roku kilkoro naszych świeżo upieczonych absolwentów.
czytaj

Po co człowiekowi szkolna biologia i co jest z nią nie tak?

Na zajęciach z dydaktyki studenci biologii z ekscytacją i bez trudu przedstawiają to, co uważają za esencję edukacji biologicznej. Coś dziwnego jednak dzieje się, gdy wracają z praktyk w szkołach. Co jest nie tak ze szkolną biologią?
czytaj

Szkoła Edukacji na TEPE 2019

Dobrzy nauczyciele i ich skuteczne przygotowywanie – o tym rozmawiali w Krakowie najlepsi europejscy eksperci do spraw polityki edukacyjnej podczas konferencji TEPE 2019. Nie mogło tam zabraknąć Szkoły Edukacji.
czytaj

O jaką szkołę walczymy

Jaka jest nasza wizja szkoły - tej, o którą chcemy walczyć i na rzecz której pracować? W Szkole Edukacji  odbyła się debata z udziałem wykładowców, studentów, rodziców i uczniów. Oczywistym kontekstem spotkania był trwający strajk nauczycieli. 
czytaj

Dwie nowe ścieżki studiów podyplomowych w SE

Znakomite wieści dla obecnych i przyszłych nauczycieli. Szkoła Edukacji wzbogaca się o dwie ścieżki: historyczną i biologiczną. Rekrutacja na bezpłatne dzienne studia podyplomowe w roku 2019/2020 ruszy już pod koniec lutego.
czytaj

NIK: zlikwidujmy maturę z matematyki. Komentarz Szkoły Edukacji

Zawieszenie obowiązkowej matury z matematyki z powodu słabych wyników egzaminu? Takie rozwiązanie postuluje NIK w swoim najnowszym raporcie. Poziomu nauczania nie da się zmierzyć wynikami egzaminu krajowego ani stopniami wystawianymi przez nauczycieli – komentują dydaktycy Szkoły Edukacji PAFW i UW. 
czytaj

Od znudzenia do myślenia. Rozumowanie matematyczne

Przestań odpowiadać na źle zadane pytania, przestaw meble, losuj grupy – po kilku tygodniach zobaczysz, że twoi uczniowie zaczynają z własnej woli myśleć i chętniej rozwiązywać problemy. Drobne zmiany mogą w rewolucyjny sposób zmienić klasową rzeczywistość – przekonywał w Szkole...
czytaj

Wyróżnia nas namysł nad uczniem

W Szkole Edukacji przekazujemy wiedzę akademicką, ale sednem tego procesu jest doświadczenie. Dlatego od standardowych studiów podyplomowych różnimy się w zasadzie wszystkim - mówiła nasza wykładowczyni Agata Patalas w rozmowie z portalem Gazeta.pl.
czytaj

Antidotum na hejt. Jak uczyć empatii?

Hejt, mowa nienawiści i wykluczenie stały się znakami naszych ulic. W Polsce nie stać nas na odrzucenie empatii w szkołach. Jest ona jedynym antidotum na hejt - mówi wykładowczyni Szkoły Edukacji, Agata Patalas.
czytaj

Rzeczpospolita szkolna, czyli jak uczyć demokracji

To, że jestem biologiem, matematykiem czy fizykiem nie zwalnia mnie z obowiązku wychowania obywatelskiego uczniów. Z punktu widzenia dydaktyki i pedagogiki nie ma też żadnego powodu, by dzieci nie miały istotnego wpływu na to, jak funkcjonuje szkoła.
czytaj

“Dżuma” i uprzedzenie. Czy tekst Camusa da się zinterpretować na nowo?

Co jeśli "dżuma" wcale nie przychodzi i nie odchodzi sama, a Oran nie jest tak całkiem zwyczajnym miastem...? Czy stosując dekonstrukcję, da się doszukać nowych sensów i interpretacji w sztandarowym dziele Alberta Camusa?
czytaj

Dyskretni rewolucjoniści zmieniają szkołę

Co jest niedrogie, a potrafi wypełnić chatę aż po sam sufit? Słoma? Pierze? Jest coś znacznie skuteczniejszego - wystarczy świeca, której światło rozjaśni najdalszy kąt. Podobnie dyrektor, nauczyciel, rodzic czy uczeń może stać się dyskretnym rewolucjonistą, zmieniającym szkolne otoczenie.
czytaj

Czy i jak dekonstruować lektury szkolne?

Rusza cykl Otwartych Seminariów Nowohumanistycznych, podczas których przyjrzymy się współczesnym teoriom interpretacji literatury w kontekście szkolnym. W czwartek 11 października zapraszamy na spotkanie z literaturoznawczynią, prof. Anną Burzyńską.
czytaj

Projekt Szkoły Edukacji na konferencji w Indianie

Wykładowczynie Szkoły Edukacji w podróży! Kinga Białek i Magda Swat-Pawlicka uczestniczyły w 1st International Conference on Literacy, Culture and Language Education na Uniwersytecie Indiana.
czytaj

Pierwsze kroki w pokoju nauczycielskim

Czy i jak atmosfera w pokoju nauczycielskim może wpłynąć na zawodową drogę początkującego pedagoga? O tym pisze wykładowczyni Szkoły Edukacji PAFW i UW, dr Iwona Kołodziejek.
czytaj
1 4 5 6 7