E-dzień otwarty w Szkole Edukacji już 10 maja

Chcesz zostać nauczycielem? Myślisz o studiach w Szkole Edukacji? Zapraszamy na e-Dzień Otwarty. Poznaj nas i dowiedz się, dlaczego warto spędzić z nami najbliższy rok.
czytaj

Kamerki na lekcji online. Jak zmienić zwyczaje w klasie?

Nakłaniać uczniów do pokazywania twarzy podczas zdalnych zajęć czy pozwolić im być tylko awatarem na ekranie? Próbować zmieniać nawyki dzieci i młodzieży? Te pytania zadaje sobie wielu nauczycieli. O tym, czy włączać kamerki na e-lekcji pisze nasza wykładowczyni, Grażyna Sekulska-Gładysz.
czytaj

Jak zostać nauczycielem?

Jakie studia trzeba skończyć, aby zostać nauczycielem? Jakie należy spełnić warunki formalne? I czy warto wykonywać ten zawód? Każdego dnia te pytania zadaje sobie kilka osób, myślących o pracy w edukacji.
czytaj

Lekcja biologii. Gdy uczeń pyta: “Po co mi to?”

Każdy nauczyciel nieraz słyszał od uczniów: “Dlaczego się tego uczę? W życiu z tego nie skorzystam”. Jak radzić sobie, gdy to pytanie pada na lekcji biologii i przyrody? Odpowiada nasz tutor, Marcin Grynberg.
czytaj

Jak zostać nauczycielem historii?

Inspiruje, z pasją opowiada o dziejach, jest oczytany, pełen empatii i zrozumienia dla uczniów. Uczy nie suchych faktów, ale tego, jak rozumieć i zmieniać świat. Dobry nauczyciel historii może wpłynąć na całe życie młodego człowieka. Choć to praca pełna wyzwań,...
czytaj

Lekcja historii – niezbędne elementy

Są takie elementy, które powinna posiadać każda lub prawie każda lekcja historii i WOS. Oto 7 cnót nauczyciela edukacji historycznej i obywatelskiej.
czytaj

Obserwacja w pracy nauczyciela

Studia w Szkole Edukacji pozwalają studentom znaleźć w sobie zasoby pomocne w pracy dydaktycznej. Pomagają też zauważać i doceniać silne strony zarówno u uczniów, jak i u samego siebie. O mocy, jaką daje obserwacja w pracy nauczyciela pisze nasza absolwentka,...
czytaj

Szalony nauczyciel z Polski

Nie chcę spędzić życia na lamentowaniu, że tego nie mogę, że podstawa programowa, że to niemożliwe, a tego się boję. Zamieniam „muszę” i „nie mogę” na „chcę” i „decyduję”. Te dwa zdania chyba najlepiej opisują, kim jest Jarek Szulski. W...
czytaj

Czytanie tekstów argumentacyjnych. Bezpłatny e-book dla nauczycieli języka polskiego

Jak sięgać po teksty argumentacyjne na lekcjach języka polskiego? To temat kolejnej książki dla nauczycieli, wydanej przez Szkołę Edukacji. Autorką jest wykładowczyni dydaktyki języka polskiego Kinga Białek. Publikacja jest dostępna na naszej stronie internetowej.
czytaj

Badanie TIMSS. Komentarz Marcina Karpińskiego

W międzynarodowym badaniu wiedzy i umiejętności z matematyki i nauk przyrodniczych TIMSS polscy uczniowie klas IV szkoły podstawowej zanotowali znaczące spadki rezultatów. Wyniki badania komentuje dydaktyk matematyki, Marcin Karpiński.
czytaj

Wikipedia – uczeń – nauczyciel. Webinarium dla nauczycieli

Jak reagujecie, kiedy Wasi uczniowie korzystają z Wikipedii? Uważacie, że to źródło/narzędzie, które można pożytecznie wykorzystać? O tym rozmawialiśmy na kolejnym bezpłatnym webinarium w Szkoła Edukacji, które odbyło się 1 grudnia.
czytaj

Webinarium dla nauczycieli matematyki

Skąd mam wiedzieć, że uczniowie rozumieją to, czego chcę ich nauczyć na moich lekcjach? Między innymi o tym mówił Marcin Karpiński na kolejnym bezpłatnym webinarium dla nauczycieli matematyki.
czytaj

Ludzie nie są pakietami poglądów. O protestach na WOS

Czy nauczyciel na lekcji WOS lub na godzinie wychowawczej powinien poruszać z uczniami temat trwających właśnie protestów? O tym, jak w tak gorącej atmosferze rozmawiać o protestach mówi wykładowca Szkoły Edukacji Aleksander Pawlicki.
czytaj

Jak rozmawiać z uczniami o protestach? Dajmy sobie przestrzeń

Ostatnie wydarzenia społeczno-polityczne sprawiły, że na ulice w całej Polsce wyszły dziesiątki tysięcy młodych ludzi. Wielu z nich to nasi uczniowie, którymi targają ogromne emocje. Jako nauczyciele nie możemy pozostawić ich samych sobie.
czytaj

Jak rozpoznać fake newsy? Proste narzędzie dla nauczycieli i uczniów

W dobie internetu prawdziwą zmorą stały się nieprawdziwe i zmanipulowane informacje. Jak rozpoznać fake newsy? Czy nauczyciel może przygotować swoich uczniów do krytycznego spojrzenia na pojawiające się w mediach i w sieci doniesienia? Oto propozycja wykładowczyni Szkoły Edukacji, Kingi Białek.
czytaj

Ta dzisiejsza młodzież! Spotkanie autorskie z Justyną Suchecką

Czy da się naraz studiować w Szkole Edukacji i pracować szkole? Nasz program jest wymagający, ale istnieje sposób na to, by nie rezygnować z etatu nauczyciela.
czytaj

Webinar historyczny – antyk dla studentów i nauczycieli historii

Czy w ostatnich latach dokonaliśmy jakichś przełomowych odkryć w badaniach nad antykiem? Jak mówić o nich na lekcjach historii? Te pytania zadaliśmy znakomitym ekspertom podczas pierwszego webinaru dla studentów i nauczycieli historii. Zobacz, jak było i dołącz do nas na...
czytaj

E-student, e-nauczyciel, e-wykładowca. Zdalne nauczanie w Szkole Edukacji

Dla społeczności Szkoły Edukacji konieczność przestawienia się na zdalny tryb pracy była podwójnym wyzwaniem. Z jednej strony musieliśmy błyskawicznie zacząć prowadzić zajęcia online, a z drugiej – sami studenci stanęli przed koniecznością odbywania praktyk nauczycielskich przez internet. W tym wszystkim...
czytaj

Ile czasu powinno spędzać dziecko przed komputerem?

Ile czasu bezpiecznie może spędzić dziecko przed komputerem czy telewizorem? Kiedy korzystanie z internetu staje się szkodliwe? Obecnie te pytania są szczególnie aktualne. Opracowania czołowych światowych badaczy podsumowuje nasza wykładowczyni, socjolożka edukacji Magdalena Radwan-Röhrenschef.
czytaj

Zdalna lekcja historii w czasach zarazy. Webinar dla nauczycieli

Lekcja historii dla 30 uczniów jest nie lada wyzwaniem. To, co działa w klasie, niekoniecznie sprawdzi się online. Jak zaprojektować inspirujące zajęcia z historii i wos? O tym opowiadał nasz wykładowca Aleksander Pawlicki podczas bezpłatnego webinaru dla nauczycieli.
czytaj
1 2 3 4 5